خشن ترین کشور جهان در سال 2019

  • انتشار: ۷ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 59036

در جشن روز یکشنبه نیروی دریایی مکزیک، رئیس جمهور این کشور «اوبرادور» از تأسیس نیروی تازه گارد ملی که استراتژی اصلی او برای مبارزه با موج خشونت در مکزیک است، دفاع کرد.

موج خشونت در مکزیک از سال ۲۰۰۶ میلادی همزمان با اعلام دولت برای مبارزه با مافیا‌های قدرتمند در این کشور افزایش یافته است.

اقدامات خشونت آمیز در مکزیک در ربع اول سال ۲۰۱۹ میلادی به سطوح جدیدی رسید، به گونه ای که ۸۴۹۳ فقره قتل از ژانویه تا مارس ٢٠١٩ در مکزیک ثبت شده است.

بنا به گزارش دبیرخانه اجرایی سیستم ملی امنیت عمومی مکزیک، این رقم نشان دهنده‌ی افزایش ۹.۶ درصدی تعداد جرایم قتل نسبت به سال گذشته می باشد.

سال گذشته خشن‌ترین سال تاریخ مکزیک بود و ۳۳۵۰۰ قتل در آنجا رخ داد که بالاترین میزان ثبت قتل از سال ۱۹۹۷ میلادی تاکنون به شمار می‌رود.

این آمار و ارقام جدید با ادعا‌های رئیس جمهور مکزیک و رهبر حزب چپ‌گرا «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» در تناقض است.

وی میگوید: نسبت جرایم قتل از زمان آغاز ریاست او در دسمبر گذشته بالا نرفته است.

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک

در جشن روز یکشنبه نیروی دریایی مکزیک، «اوبرادور» از تأسیس نیروی تازه گارد ملی که استراتژی اصلی او برای مبارزه با موج خشونت در مکزیک است، دفاع کرد. موج خشونت در مکزیک از سال ۲۰۰۶ میلادی همزمان با اعلام دولت برای مبارزه با مافیا‌های قدرتمند در این کشور افزایش یافته است.

این گارد تازه تأسیس برای مبارزه با قاچاقچیان و گروه‌های تبهکار، مهمات خود را از ارتش این کشور تأمین خواهد کرد.

وی گفت: «آنچه برای ما مهم است تضمین سلامت عمومی است؛ به همین دلیل پیشنهاد اصلاح قانون ارائه خواهد شد تا ارتش و نیروی دریایی به ما کمک کنند.»

هرچند در این مدت ارتش باعث دستگیری موج گسترده‌ای از قاچاقچیان شده است، در عین حال باعث پدید آمدن موج گسترده‌ای از خشونت‌ها میان قاچاقچیان مواد مخدر و ارتش شده است.

بنا بر این گزارش، از زمان پر رنگ شدن انتشار ارتش در مکزیک، ۲۵۰ هزار قتل در این کشور ثبت شده از جمله آمار و ارقام ثبت شده در سال گذشته، به گونه ای که درگیری بین گروه‌های مافیایی با یکدیگر و یا درگیری آن‌ها با ارتش باعث افزایش تعداد قربانیان در این کشور شده است.

قابل ذکر است، گروه‌های حامی حقوق بشر گفته اند که تشکیل یک گارد ملی هم در مکزیک برای مبارزه با تبهکاران باعث نظامی کردن دائمی این کشور می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟