خشم نامزدان ریاست جمهوری از برگزاری پیکارهای انتخاباتی «غنی» در ارگ

  • انتشار: ۳۰ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 69203

برخی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به برگزاری پیکارهای انتخاباتی اشرف غنی در نزدیکی ارگ، او را به قانون‌شکنی و سو استفاده از امکانات دولتی متهم می‌ کنند.

شماری از رقیبان غنی در انتخابات ریاست‌جمهوری، می‌گویند که برخی از مقام‌های برحال حکومت نیز در این گردهمایی‌های انتخاباتی شرکت می‌کنند، کاری‌که بربنیاد قانون منع است.

این درحالی است که اشرف غنی رییس جمهور کنونی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری اخیرأ شماری از برنامه‌های پیکارهای انتخاباتی‌اش را در نزدیک ارگ ریاست‌جمهوری، جایی‌که به ندرت دیگران می‌توانند اجازه ورود بیابند، برگزار کرده‌است.

«محمد حکیم تورسن»، یکی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که غنی از امکانات دولتی در پیکارهای انتخاباتی کار گرفته‌است: «این [برنامه] به داخل ارگ حساب می‌شود! اگر داخل ارگ نیست، این دیوارهای سمنتی چرا گذاشته شده‌است؟ ما هم می‌خواهیم که یک محفل در همان‌جا داشته باشیم ولی برای ما اجازه داده می‌شود؟»

در همین حال، کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، می‌گوید که غنی به علت مشکلات امنیتی، از این نهاد برای برگزاری پیکارهایش در این محل اجازه گرفته‌است.

«قطب‌الدین رویدار»، کمیشنر این کمیسیون گفت: «در داخل ارگ برگزار نمی‌شود. آن‌ها از ما خواهش کردند که ما اکثرأ برنامه‌های خود را در تالار لویه جرگه برگزار می‌کنیم و مردم با مشکلات روبه‌رو می‌شوند و جاده‌ها مسدود می‌ماند و شکایت زیاد شده است. به همین خاطر در پیشروی ادارۀ امور یک‌جای است که با مصارف کمپاین ترتیب شده‌است.»

احمد ولی مسعود، دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نیز بیان داشت: «رییس‌جمهور قانون شکن مثل اشرف غنی در تاریخ افغانستان کسی به یاد ندارد!»

به نوشته طلوع نیوز؛ کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، تاکنون ۷۶ مقام حکومتی را به علت پشتیبانی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری جریمه کرده‌است، اما در این میان نام‌های عبدالرشید دوستم، معاون نخست رییس‌جمهور که از عبدالله عبدالله پشتیبانی می‌کند، الماس ذاهد و عبدالحکیم نجرابی که مشاوران رییس‌جمهور غنی استند، وجود ندارند.

پیش از این، این کمیسیون شاه حسین مرتضوی مشاور رییس‌جمهور را جریمه کرد و از حق رای محرومش ساخت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟