خشم مردم از بی کفایتی مسئولان امنیتی

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 36293

بعد از حمله خونین ظهر روز گذشته درکابل که منجر به جان باختن 103 تن و زخمی شدن بیش از 235 تن شد، بسیاری از شهروندان رهبران حکومت وحدت ملی به ناکارآمدی متهم می کنند و خواهان مجازات مسئولان بی کفایت در بدنه حکومت شدند.

خشم مردم در کابل، یک روز پس از حمله انتحاری روز شنبه که به مرگ حدود 103 تن انجامید، رو به فزونی است. حمله روز گذشته (شنبه) با موتر بمبگذاری شده آمبولانس در مرکز پایتخت انجام شد که این قدرت نفوذ شورشیان را نشان می دهد.

شهروندان افغانستان، خشم و اندوه خود را نسبت به وخیم شدن اوضاع امنیتی ابراز داشته اند. این در حالی است که حملات طالبان و داعش به پایتخت، این شهر را به یکی از مرگبارترین مناطق برای شهروندان در افغانستان تبدیل کرده است.

احمد یک باشنده پایتخت می گوید “رهبران به دنبال بازی های سیاسی خود است، آنها از حال مردم خبری ندارد. هر روز تعدادی از جوانان ما کشته و زخمی می شوند.”

بهرام یکی از این افراد می گوید در درون حکومت افرادی به عنوان نفوذی حضور دارد و همین عناصر باعث می شود که تروریست ها به راحتی به جاهایی مثل این منطقه کابل که یک منطقه مهم است، و جاهایی مثل هتل اینترکانتیننتال وارد شود و به راحتی عملیات تروریستی خویش را انجام دهد.

محسن احمدی، عضو شورای ولایتی کابل نیز گفت «حکومت افغانستان فعلأ درگیر موضوعات داخلی خود است و موضوعات داخلی و منافع شخصی خود را ترجیح می دهند بر منافع مردم افغانستان.»

شماری دیگر از شهروندان در شبکه های اجتماعی خواهان برکناری مقاماتی اند در این حادثه غفلت کرده اند.

شمار کشته شدگان حمله انتحاری با آمبولانس بمبگذاری شده در کابل افزایش یافت. مقامات پیش از این از کشته شدن ۹۵ تن و زخمی شدن ۱۵۸ تن دیگر خبر داده بودند اما لحظاتی قبل مقامات دولتی اعلام کردند در حادثه روز گذشته 103 تن جان باخته و 235 دیگر نیز زخمی شده است.

ویس احمد برمک، وزیر امورداخله که پس از چاشت امروز همراه با طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع و معصوم استانکزی، رییس امنیت ملی در یک نشست خبری شرکت کرده بود، گفت که در حملۀ روز گذشته از دو موتر که به گونۀ «امبولانس» تغییر شکل داده شده بودند، استفاده شده است.

اما به گفتۀ آقای برمک، بررسی های نخستین آنان نشان می دهد که یکی از این موترها انفجار داده شده است.

طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و گفته است که حمله کننده آنان گروهی از سربازان را هدف قرار داده که در نتیجه آن حدود 80 سرباز پلیس، کشته شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟