خشم رئیس دفتر جنرال دوستم از اظهارات عطا محمد نور/ عنایت بابر فرهند: از ارگ توضیح می خواهیم

  • انتشار: ۱۵ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 16711

پس از اظهارات عطا محمد نور مبنی بر پیشنهاد دریافت معاونیت اول ریاست جمهوری، دفتر جنرال دوستم، به اظهارات عطا محمد نور واکنش نشان داده، و خواهان توضیح ارگ در این مورد شده است.

عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ در مصاحبۀ با بی‌‎بی‎سی فارسی گفته بود که در جریان مذاکرات او با ارگ ریاست جمهوری، از سوی برخی مقام‎ها در کابل، به او پیشنهاد معاونیت اول شده است.

عنایت‌‎الله بابر فرهمند رئیس دفتر عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، خواستار توضیح مقامات ارگ ریاست جمهوری در این مورد شد.

آقای فرهمند می گوید “ما می‎خواهیم ارگ به ادعاهای آقای نور در مورد مذاکراتی که در آن به او پست معاونیت اول پیشنهاد شده است، توضیح بدهد. ما با شدیدترین الفاظ چنین ادعاها را تقبیح می‎کنیم و در مورد آن ابراز انزجار می‎نماییم.”

هم‎چنان رئیس دفتر عبدالرشید دوستم در صفحۀ رسمی فیسبوک‎ش نوشته است به پیشنهادی که به سرپرست ولایت بلخ شده اعتنایی ندارند.

آقای فرهمند نوشته است” به پیشنهادی که به او در مورد معاونیت اول شده، هیچ اعتنا و بهایی قایل نیستیم، چرا که لقمۀ بسیار بزرگتر از دهان عطا محمد نور و حامیان جدیدش می‎باشد. ما خواستار روشن شدن دلایل مبدل شدن معاونیت اول ریاست جمهوری به جزیره‎ی در درون حاکمیت می‎باشیم. جنرال دوستم یک شخص واحد نیست.”

آقای فرهنمد هم‎چنان به تاخت و تاز به عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ نیز پرداخته است.

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که ارگ در مورد کرسی معاون اول با کسی بحث نه کرده است.

محمد هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است ” از آدرس ارگ ریاست جمهوری با هیچ شخص و نهادی در مورد معاونت اول ریاست جمهوری بحث صورت نگرفته و این مورد بحث هم نیست. ما مصاحبه را شام گذشته به طور کامل دیدیم و به چنین چیزی اشاره صورت نگرفته است.”

این در حالیست که در چند هفتۀ اخیر، مذاکرات میان عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ و رئیس اجرائیه جمعیت اسلامی افغانستان و ارگ ریاست جمهوری جریان دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟