راهنمای خرید لامپ ال ای دی

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 77571

چند سالی است لامپ های جدید ال ای دی به بازار آمده است و به خاطر مزایایی که دارد افراد زیادی اقدام به خرید لامپ ال ای دی می کنند. شاید شما هم از این نوع لامپ در منزل یا محیط کار خود استفاده می کنید. خرید لامپ ال ای دی به خاطر کم مصرف بودن برق آن و همچنین ضمانت آن تا یک سال بسیار مقرون به صرفه است و اکثر مردم از این لامپ ها استفاده می کنند. در این مقاله می خواهیم برای شما که قصد خرید این نوع لامپ را دارید از فواید و ویژگی های آن بگوییم و اگر تا به حال از این نوع لامپ استفاده نکرده اید با توجه به این مقاله اقدام به خرید آن کنید.

لامپ ال ای دی چیست؟

لامپ ال ای دی نوعی از لامپ های حالت جامد (قطعه الکترونیکی) است که وقتی جریان الکترونیکی از آن عبور کند باعث ایجاد نور و روشنایی می شود. ال ای دی به معنای دیود منتشر کننده نور است که به صورت کامل نام آن light emitting diode می باشد و مخفف آن همان ال ای دی می باشد. لامپ ال ای دی نیز مانند سایر لامپ های معمولی در توان های مختلف طراحی می شود.

خرید لامپ ال ای دی

مزایایی خرید لامپ ال ای دی

اگر تا به حال از لامپ ال ای دی استفاده نکرده اید و یا قصد خرید آن را دارید بهتر است با مزایای آن آشنا شوید.

مصرف برق کم

یکی از مزایای خریداری لامپ ال ای دی کم مصرف بودن برق آن است. شاید قیمت لامپ های ال ای دی زیاد باشد ولی واقعا ارزش آن را دارد چرا که با خرید لامپ های ال ای دی می توانید در مصرف برق صرفه جویی کنید. لامپ های ال ای دی با توجه به روشنایی زیادی که ایجاد می کنند بسیار پر قدرت هستند.

نداشتن محدودیت

شما با خریدن لامپ ال ای دی خاطرتان جمع است که هرچقدر آن را خاموش و روشن کنید این لامپ از عمرش کم نمی شود و نمی سوزد در حالی که لامپ های قدیمی اگر زیاد خاموش و روشن می شدند باعث سوختگی آنها می شد ولی لامپ ال ای دی هیچ محدودیتی برای روشن شدن و خاموش شدن ندارد.

نور روشن (مزایای خرید لامپ ال ای دی)

لامپ های ال ای دی نور بسیار روشن دارند که اصلا آزار دهنده نیستند و هرچقدر از زمان نصب شدنش بگذرد روشنایی آن بیشتر می شود. لامپ های قدیمی با نور زردی که داشتند باعث اذیت شدن چشم ها می شد به علاوه زیر نور لامپ ال ای دی به خاطر کیفیت نور آن همه چیز به طور واضح و روشن با رنگ طبیعی خود دیده می شود.

نداشتن گرما

یکی از مزایای خرید لامپ ال ای دی این است که هیچ گرمایی از خود تولید نمی کند برخلاف لامپ های قدیمی که با نور زرد و آزار دهنده شان گرمای زیادی داشتند.

نداشتن جیوه

لامپ های ال ای دی فاقد ماده سمی و خطرناک جیوه هستند و همچنین امواج خطرناک از جمله مادون قرمز و فرابنفش از خود تولید نمی کننند.

به صورت لحظه ای روشن می شوند

زممانی که لامپ ال ای دی را نصب می کنید سریعا روشنایی زیادی دارد و همان لحظه با نور زیادی مواجه می شوید در صورتی که لامپ های قدیمی باید چند ساعتی از روشن شدنشان می گذشت تا گرم شوند و نورشان زیاد شود.

حال که با ویژگی های لامپ ال ای دی آشنا شدید و قصد خرید لامپ ال ای دی را پیدا کرده اید بهتر است با انواع آن نیز اشنا شوید.

انواع لامپ های ال ای دی

لامپ حبابی

حتما در خانه های خود شما از لامپ ال ای دی حبابی استفاده می کنید چرا که لامپ حبابی یکی از پرکاربرد ترین لامپ های ال ای دی است که در همه ساختمان ها و مکان ها از آن استفاده می شود. طول عمر لامپ های حبابی حدود ۲۵ هزار ساعت می باشد که یک پوشش مات پلاستیکی برای پخش شدن نور و یکنواختی بر روی صفحه PCB ال ای دی استفاده شده است و بدنه این لامپ ها اکثرا پلاستیک فشرده می باشد.

لامپ فیلامنتی

این نوع لامپ ال ای دی از زیبایی خاصی برخوردار است که اکثرا در رستوران ها و کافه ها و مکان های خاص از آن استفاده می شود. طول عمر این نوع لامپ ال ای دی در حدود ۳۰ هزار ساعت می باشد و از یک پوشش حبابی و شیشه ای که روی آن قرار گرفته و شبیه به لامپ رشته ای است تشکیل شده است.

لامپ های دانلایت

این نوع از لامپ های ال ای دی در اتاق ها و سالن ها به صورت دورچین داخل سقف نصب می شود و به لامپ سقفی معروف هستند که باعث یکنواختی و پخش مناسب نور برای فضا می شود.

این نوع لامپ های ال ای دی ویژگی های منحصر به فردی دارد از جمله طراحی زیبای آن که برای محیط های اداری و تجاری مناسب می باشند. ویژگی دوم آن این است که در برابر ضربه مقاوم می باشد چرا که بدنه آن تماما آلمینیومی می باشد. یکی دیگر از ویژگی های این لامپ این است که به خاطر زیبایی که دارد بیشتر برای نور پردازی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات مهم در خرید لامپ ال ای دی

خرید نوع لامپ ال ای دی متناسب با فضای اتاق

حال که با انواع لامپ های ال ای دی آشنا شدید بهتر است قبل خرید به این نکته دقت کنید که برای کجا می خواهید از آن استفاده کنید و با توجه به محل مورد نظر اقدام به خرید لامپ کنید به طور مثال لامپ های با نور کم و یا زیاد. به طور کلی با توجه به نور پردازی که می خواهید ایجاد کنید اقدام به خریدن لامپ ال ای دی کنید.

خرید لامپ ال ای دی

در نظر گرفتن توان و وات لامپ های ال ای دی

با توجه به محل استفاده از لامپ ال ای دی، به توان لامپ نیز دقت کنید که هر قسمت نور مناسب خود را داشته باشد. به طور مثال برای آشپرخانه لامپ ۶۰ الی ۱۰۰ وات مناسب است و یا اتاق خواب ۳۰ الی ۶۰ وات.

با توجه به مطالب گفته شده بهتر است هرچه زودتر اقدام به خریدن لامپ ال ای دی نمایید چرا که بسیار مقرون به صرفه می باشد و از لحاظ کیفیت نور هم عالی است.