راهنمای خرید دستگاه تست قند خون

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 75689

برای کسانی یا دیابت داشته اند یا با بیماران دیابیتی بطور مکرر و از نزدیک ارتباط داشته اند دستگاه تست قند خون اصلا دستگاه بیگانه و پیچیده ای نیست اما خرید تست قند خون نیاز به یکسری توجهاتی دارد که بعدها ایجاد مشکل نکند.

بطور مثال برای یک بیمار مبتلا به دیابت که اهل و ساکن ایران است دستگاه تست قند خون از یکی از کشورهای خارجی هدیه آوردند اما این دستگاه بیمار را با چند مشکل روبرو کرد. اول از همه اینکه نوار های تست این دستگاه در ایران موجود نبود پس به محض اینکه نوارهای خود دستگاه تمام شد دستگاه بلااستفاده شد و از کار افتاد دومین مشکل هم این بود که میزان و عددی را که دستگاه نشان می داد تعریف شده با معیارها و استانداردهای مشخص شده ایران نبود بطوری که وقتی همزمان با دو دستگاه خارجی و ایرانی میزان قند خون بیمار اندازه گرفته شد دو عدد کاملا بی ربط به دست آمد. پس قبل از خرید تست قند خون به این موارد حتما توجه کنید:

دانستنی های مورد نیاز برای خرید تست قند خون

اگر خدای ناکرده به بیماری دیابت مبتلا شدید یا برای یکی از اقوام و نزدیکان می خواهید این دستگاه را تهیه کنید و یا نه برای حفظ سلامت خودتان و آگاهی از میزان قند خون تان نیاز به تهیه این دستگاه دارید ابتدا باید اطلاعاتی نسبت به خرید تست قند خون کسب کنید.

خرید تست قند خون

جالب است بدانید که در بازار ایران هیچ دستگاه تست قند خونی پیدا نمی کنید که ساخت ایران باشد اکثر برندهای موجود در زمینه تست قند خون ساخت کشور های چین ،تایوان و کره جنوبی و تحت لیسانس کشور های مطرح در این زمینه از جمله آلمان می باشند . معدود دستگاه هایی نیز وجود دارد که ساخت کشورهایی از قبیل آلمان ، آمریکا ، ژاپن و سوئیس می باشند. اما اکثر دستگاه های موجود در بازار ایران نیز در زمینه خدمات پس از فروش و پیدا شدن لوازم مصرفی ملانند نوار های تست قند در تمام دارو خانه ها و فروشگاه های تجهیزات پزشکی مشکل خاصی ندارند و معمولا نایاب نیستند.

در میان مارک های معروف دستگاه ها برای خرید تست قند خون می توان به مارک ژاپنی مشهور و معروف گلوکوکارد ۰۱ ، ساخت کمپانی آرکی ژاپن اشاره کرد که در در دو مدل بیگ و مینی در دسترس می باشد، از ویژگی های این دستگاه خدمات پس از فروش عالی و در دسترس بودن نوار تست های آن در اکثر شهرهای کشور می باشد.

دستگاه تست قند خون کنترپلاس محصول شرکت بایر آلمان نیز به دلیل دقت بالا نیاز به خون بسیار کم ، قابلیت اضافه کردن خون در صورت کم بودن خون محصولی است که بسیار مورد توجه و استقبال مصرف کنندگان این وسیله قرار گرفته است.

دستگاه تست قند خون ایزی گلوکو ، گلوکو داکتر ساخت کشور کره جنوبی و دستگاه های تایوانی گلوکو استار ، ای ام ای دی سی ، اکسی چک نیز از دیگر دستگاه های موجود در بازار هستند که از کیفیت مناسب و قابل قبولی برخوردارند.

البته برای خرید تست قند خون دستگاه چینی آن کال پلاس به دلیل بسته بندی جداگانه هر یک از نوارهای تست قند خون به صورت جداگانه نیز گزینه مناسبی بنظر می رسد چرا که معمولا نوارهای تست قندخون بصورت بسته های ۲۵ عددی و یا ۵۰ عددی و بصورت فله ای در بازار موجود هستند و پس از باز شدن بسته بندی باید ظرف مدت ۳ الی ۶ ماه استفاده شوند اما بسته بندی جداگانه نوارهای تست قند خون آن کال پلاس به شما این امکان را می دهد که تا زمان انقضای مدت درج شده روی محصول از آن استفاده نمایید.

ویژگی های مورد نیاز برای خرید تست قند خون

هر دستگاه تست قند خون از این اجزا تشکیل شده است: دستگاه – نوار تست – سوزن لنست – قلم لانست یا قلم نمونه گیری- باتری – CD و دفترچه راهنما – کارت گارانتی – کیف مخصوص

شما برای خرید تست قند خون مناسب باید حتما به چند نکته توجه نمایید:

دقت در اندازه گیری

بدیهی است که دقت در اندازه گیری قند خون تآثیر مستقیم با حفظ سلامتی فرد دارد و نتیجه اعلام شده توسط دستگاه تست قند خون بسیار حیاتی و تعیین کننده است دستگاهی که تهیه می کنید باید صحیح و دقیق باشد و کمترین میزان خطا را به همراه داشته باشد چرا که دقت آن رابطه مستقیم با روند درمان شما دارد.

سیستم کنترل حجم خون و میزان خون لازم

بهترین خرید تست قند خون دستگاهی است که مجهز به سیستم کنترل حجم خون (bvc) باشد. این دستگاه ها در صورتی که خون ناکافی روی نوار قرار گیرد عدد کمتر و اشتباه را نشان نمی دهد بلکه پیغام error صادر می کند. در صورتی که اگر دستگاه شما مجهز به این سیستم نباشد در صورت دادن خون ناکافی عدد پایین تری را نشان می دهد.

خرید تست قند خون

منظور از حجم خون مورد نیاز خونی است که روی نوار قرار داده می شود تا اندازه گیری انجام شود بدیهی است هرچه خون کمتری برای اندازه گیری نیاز باشد فرد متحمل درد کمتری شده و رنج کمتری می بیند چرا که گاها برای بعضی از بیماران نیاز است هر چند ساعت تست انجام گیرد و این نمونه گیری اگر همراه با درد زیادی شود طاقت فرسا می شود.

داشتن حافظه داخلی و دادن میانگین

میانگین میزان قند خون برای پزشک و طی شدن روند درمانی فرد از ضروریات است و اگر دستگاهی خریداری شود که دارای حافظه داخلی باشد و امکان محاسبه میانگین نتایج به صورت روزانه، هفتگی و یا حتی ماهانه را داشته باشد کمک بسزایی به شما و پزشکتان خواهد کرد.

قابلیت اندازه گیری از دیگر نقاط بدن

برای فردی که مکررا مجبور است از نوک انگشتان برای برداشتن خون لازم جهت اندازه گیری میزان قند خون استفاده کند این یک مزیت به شمار می رود که برای خرید تست قند خون به دنبال دستگاهی باشد که قابلیت این را داشته باشد که بتواند علاوه بر اندازه گیری از نوک انگشتان ، از ساعد و بازو و… نیز نمونه گیری انجام دهد. در واقع می توان گفت که سیستم این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده است که نتایج بدست آمده از آژمایش ساعد و ماهیچه و ساق و ران پا دقیقا مانند نتایج اندازه گیری از نوک انگشتان باشد.