خروش شیعیان پاکستان در محکومیت کشتار مردم پاراچنار

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 25876

پس از انفجارهای تروریستی روز جمعه گذشته در شهر شیعه نشین ‘پاراچنار’ و نیز شهر کویته پاکستان که همزمان با روز جهانی قدس روی داد و در مجموع حدود 120 کشته و بیش  از 280 نفر زخمی برجای گذاشت، تعداد زیادی از مردم خصوصا شیعیان اسلام آباد، کراچی، پاراچنار و سایر شهرها  دست به اعتراض گسترده زدند .

این اعتراضات که به همت حزب ‘مجلس وحدت مسلمین’ از جمله احزاب شیعه در پاکستان برگزار شد, پس از گذشت 4 روز با حضور علما و بزرگان شیعه از جمله  علامه راجا ناصر عباس رهبر این حزب ادامه دارد .

شرکت کنندگان در این تظاهرات با حمل تصاویر و پلاکاردهای از انفجارهای مرگبار روز جمعه در پاراچنار، ضمن محکوم کردن این گونه اقدامات ضدانسانی، خواستار اقدام جدی دولت و ارتش پاکستان برای جلوگیری از تکرار حملات تروریستی علیه مردم به ویژه شیعیان این کشور شدند.
همچنین، صدها نفر از مردم شهر پاراچنار نیز در اعتراض به حملات خونبار اخیر، از روز شنبه در این شهر اقدام به تحصن کرده اند.
خواسته اصلی تحصن کنندگان، توجه دولت و ارتش به وضعیت امنیت مردم این شهر شیعه نشیه و در مجموع، توجه جدی نهادهای مسئول به امنیت مردم این کشور است.
با وجود عید سعید فطر در پاکستان ، اما افراد معترض، تحصن را ترک نکرده و اعلام کرده اند تا زمانی که مسئولان عالی دولت و ارتش در پاراچنار حضور نیابند و خواسته های و اعتراض های مردم را نشنوند و به مسائل آنان توجه نکنند، این تحصن ادامه خواهد یافت.
تحصن کنندگان که تعداد آنها به چند صد نفر می رسد، خواستار حضور شخص ‘چودری نثار علی خان’ وزیر کشور و به ویژه حضور ژنرال ‘قمر جاوید باجوا’ فرمانده ارتش پاکستان در جمع مردم پاراچنار و شنیدن خواسته ها و صدای اعتراض آنان از نزدیک هستند.
افراد شرکت کننده در تحصن پاراچنار اعلام کرده اند خواسته ها و شروط خود برای خاتمه دادن به تحصن را تنها زمانی مطرح خواهند کرد که فرمانده ارتش پاکستان شخصا به این شهر سفر کند و برای شنیدن حرف های مردم و تحصن کنندگان، در میان آنان حضور یابد.
اگرچه منابع رسانه ای پاکستان تعداد کشته شدگان دو انفجار تروریستی روز جمعه در پاراچنار را حدود 60 نفر اعلام کرده اند اما منابع آگاه در این شهر، شمار جان باختگان را بیش از یکصد نفر و شمار مجروحان را نیز حدود 200 نفر اعلام کرده اند.
گروه تروریستی ضدشیعه در پاکستان معروف به ‘لشکر جهنگوی العالمی’ و از جمله گروه های وابسته به داعش، مسئولیت انفجارهای پاراچنار را برعهده گرفته است.
مردم روزه دار سراسر پاکستان در راهپیمایی های با شکوه روز قدس در روز جمعه گذشته، آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی را مسئول اصلی ناامنی ها و ناآرامی های جاری در منطقه از ناآرامی ها و ناامنی های جاری در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و پاکستان دانستند.
در پنجم اردیبهشت امسال انفجار تروریستی در حومه شهر پاراچنار مرکز منطقه قبیله ای ‘کُرَم’ در شمال غرب پاکستان، دست کم 10 کشته برجای گذاشت که برخی قربانیان این حادثه تروریستی کودکان بودند.
در روز 11 فروردین نیز انفجار تروریستی در شهر پاراچنار حدود 30 کشته و ده ها نفر دیگر زخمی برجای گذاشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟