خروج 80 میلیارد دالر از کشور به دلیل نبود برق

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13200

عبدالستار مراد، وزیر اقتصاد کشور امروز سه شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که نبود برق باعث شده است که سرمایه داران کشور بیش از ۸۰ میلیارد دالر را بیرون از کشور سرمایه گذاری کنند.

وزیر اقتصاد کشو گفت که نبود مدیریت سالم در ۱۴ سال گذشته باعث شد که بیش از ۸۰ میلیارد دالر پول کمک های بین المللی حیف و میل شود و روی زیربناهای کشور از جمله برق سرمایه گذاری نشود.

وی حکومت پیشین را متهم به بی مدیریتی نموده افزود که در حکومت وحدت ملی نیز قرار بود برق ۵۰۰ کیلوولت از مسیر بامیان-میدان عبور کند و دو نیروگاه بزرگ برق حرارتی در ولایت سمنگان و بامیان ساخته شود اما با این طرح مخالفت صورت گرفت.

وزیر اقتصاد، تاکید می کند که حکومت وحدت ملی توجه جدی روی ساخت زیربناهای اقتصادی کشور دارد و از زمان ایجاد این حکومت تا کنون روی زیر بناهای کشور کارهای زیاد صورت گرفته است. باید کوشش شود تا سکتور برق کشور از فساد اداری پاک شود، چون در موجودیت فساد ما نمی توانیم به اهداف استراتیژیک اقتصادی خود برسیم.

قدرت الله دلاوری، رئیس شرکت برشنا در نشست دور روزه ای که بخاطر ارزیابی روئسا و مسوولین ولایتی این شرکت در کابل برگزار گردیده بود، خواستار تامین امنیت پروژه ها در ولایات شده و گفت: که وزارت مالیه آماده همکاری با این وزارت شده است تا از بودجه عملیاتی، وزارت خانه ها، شرکت ها و موسسات پول برشنا را وضع کند که تا کنون با همکاری وزارت مالیه حدود۳۰۰ میلیون افغنی جمع آوری شده است.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟