خبر تکمیلی/ عضو ارشد حزب اسلامی افغانستان: ترور حکمتیار صحت ندارد

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 27376

عضو ارشد حزب اسلامی افغانستان با اشاره به شایعات منتشر شده مبنی بر ترور رهبر این حزب، گفت: این دست اخبار کذب بوده و هیچ حقیقتی ندارد.
به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌های داخلی و کاربران شبکه‌های اجتماعی از ترور رهبر حزب اسلامی خبر داده‌اند.

شایعه

رسانه‌های داخلی و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان توسط یکی از محافظان خود کشته شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، زمان دقیق مرگ حکمتیار عصر دیروز یا صبح امروز بوده، اما در مورد چگونگی کشته شدن حکمتیار نوشته‌اند که وی در نتیجه تیراندازی یکی از محافظان خود کشته شده است.

خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، برای بررسی صحت و سقم این خبر با «امین کریم» عضو ارشد حزب اسلامی تماسی برقرار کرد.

واقعیت

«امین کریم» عضو ارشد حزب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اعلام کرد: خبرهای منتشر شده مبنی بر ترور رهبر حزب اسلامی کذب است.

وی با بیان اینکه ساعتی پیش در دفتر گلبدین حکمتیار حضور داشته، گفت: انتشار خبرهای مبنی بر کشته شدن رهبر حزب اسلامی در راستا مغشوش کردن اذهان عمومی است.

این در حالی است که حزب اسلامی با رهبریت گلبدین حکمتیار چندی پیش پس از یک دوره مذاکره با دولت کابل، مصالحه کرده و پس از گذشت نزدیک به 20 سال دوباره وارد شهر کابل شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟