خبرگزاری فرانسه: جنگنده های آمریکایی پروازشان را در آسمان افغانستان بیشتر کرده است

  • انتشار: ۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 34771

خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد که بعد از سال ها حضور نظامیان خارجی در افغانستان، پرواز جنگنده های آمریکایی بر فراز افغانستان هر روز بیشتر به مشاهده می رسد. این اقدام نشان دهنده فشار بر طالبان است.

در حالی که جنگ در افغانستان وارد هفدهمین سال خود می‌شود، اما هنوز صدای پرواز جنگنده‌های نظامی بر فراز آسمان پایگاه هوایی بگرام ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی اعلام استراتژی دونالد ترامپ درباره افغانستان این تحرکات در پایگاه‌های دیگر در قندهار و جلال آباد ادامه دارد.

اگرچه جنگ‌های میدانی بیشتر به نیروهای دولت افغانستان سپرده شده است، اما پس از اعلام استراتژی جدید افزایش قابل توجه حملات هوایی علیه طالبان مشاهده می‌شود.

آمریکا تنها نیروی خارجی در افغانستان است که حملات هوایی را به بهانه مبارزه با شبه‌نظامیان داعش و طالبان انجام می‌دهد.

در همین راستا تنها در ماه سپتامبر ۷۵۱ موشک و بمب در حملات هوایی استفاده شده است.

این رقم نشان دهنده افزایش ۵۰ درصدی حملات و بمباران‌ها نسبت به ماه اوت بوده و بیشترین حملات از اکتبر سال ۲۰۱۰ را نشان می‌دهد.

در همین راستا مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سفری که جمعه شب به افغانستا داشت، اعلام کرد استراتژی جدید ترامپ باعث ایجاد تغییراتی در رفتار طالبان شده است. اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان به من اطلاع داده است که در سال ۲۰۱۷ بیشتر رهبران ارشد طالبان را خنثی کرده‌ایم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟