خبرهای ضد و نقیض از مرگ رهبر طالبان

  • انتشار: ۲۴ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 20861

گزارش های ضد و نقیضی از مرگ ملا هبت الله آخندزاده سومین رهبر گروه طالبان از سوی برخی رسانه های داخلی به نشر رسیده است، این گزارش ها بعد از آن منتشر شد که گروه تروریستی داعش در نامه ای، ادعا کرد، ملا هبت الله رهبر گروه طالبان در نتیجه اختلافات درون گروهی بر اثر مسمومیت جان باخته است.

رسانه‌ها با استناد از نامه‌ای که به گروه تروریستی داعش منسوب شده، ادعا می‌کنند که ملا هبت‌الله آخندزاده پس از اختلاف‌هایی که میان رهبران طالبان به وجود آمده، از سوی دوستانش مسموم گردیده‌است.

در همین حال منابع در در حکومت به تلویزیون یک گفته‌اند که هیبت‌الله آخندزاده ماه‌ها شده که ناپدید است و حتی در مناسبت‌ها نیز تا اکنون پیامی نداده‌است.

منبع با خودداری از افشای نامش گفته‌است که غیابت دوام‌دار رهبر گروه طالبان نشان می‌دهد که ممکن است به او آسیب رسیده باشد.

اما در نامه‌ای که منسوب به گروه دولت اسلامی یا داعش شده، گفته شده که از مدتی به این‌طرف میان رهبران غلام و نااهل طالبان بر سر تقسیم مادیات و قوم‌پرستی اختلاف‌های شدیدی به وجود آمده و در نتیجه هیبت‌الله رهبر این گروه، توسط دوستانش مسموم گردیده‌است.

در نامۀ منسوب به گروه داعش گفته شده که گروه طالبان مرگ ملا هبت‌الله آخندزاده را مانند مرگ دیگر رهبران‌شان پنهان می‌کنند.

ملا هبت‌الله سومین رهبر گروه طالبان است که در اوایل سال گذشتۀ خورشیدی، پس از این‌که ملا اختر محمد منصور دومین رهبر این گروه در حملۀ هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در پاکستان کشته شد، رهبری گروه طالبان را به دوش گرفت.

از سویی، از زمان ظهور گروه داعش به این‌طرف درگیری‌های شدیدی میان طالبان و داعش انجام شده و داعش در آغاز فعالیتش در اقدام‌های عجیبی خانه‌های شماری از جنگ‌جویان طالبان را هم به آتش کشید.

گروه طالبان تا به حال در مورد این گزارش، مبنی بر کشته‌شدن رهبرشان هیچ‌گونه اظهار نظری نکرده‌است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟