خائن ساده لوح به دستور پوتین عفو شد

  • انتشار: ۲۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 19515
پوتین

روز گذشته (یکشنبه) زنی به نام اوکسانا سیواستیدی که در روسیه به هفت سال حبس محکوم شده بود، با فرمان عفو ولادیمیر پوتین، آزاد شد.

به گزارش پایگاه اسکای نیوز عربی، سیواستیدی پس از پاسخ به نامه دوستش در گرجستان درباره حرکت موترهای ارتش سوریه، به خیانت محکوم شده بود، اما کرملین روز سه شنبه دستور داد تا بقیه مدت حبس سیواستیدی به خاطرمسائل انسان دوستانه، بخشیده شود.

بر اساس این گزارش، دوست او که فقط  دوبار وی را دیده بود، نامه ای برای او نوشته و پرسیده بود:”اوکسانا آیا در پیاده روی شما  تانک وجود دارد»؟ وی نیز در پاسخ نوشته بود: «پیش از این وجود داشت، اما اکنون نمی دانم».

گفتنی است مصاحبه ای با مادر وی در روزنامه ” ام کی “روسیه نیز منتشر شد، مادر در تلاش بود تا دوست دخترش را پیدا کند اما اثری از وی نیافته بود.

پوتین در ماه دسامبر قول داد این مساله را بررسی کند. او  حکم را بیش از حد شدید توصیف کرده و همان موقع گفته بود: «هرچه که خودش و دیگران دیده بودند را نوشته است، یعنی اینکه هیچ راز بزرگی در کار نیست».

گروه های حقوقی نیز از این مساله انتقاد کرده بودند، حتی یکی از گروه های حقوقی روسی سیواستیدی را «زندانی سیاسی» توصیف کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟