حکومت وحدت ملی به خاطر انحراف اذهان عامه، در صدد دسیسه سازی علیه عطا محمد نور است

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 29426

انجمن والیان افغانستان ضمن انتقاد شدید از حکومت وحدت ملی می گویند که حكومت وحدت ملی در كارهاى اساسى وكليدى ناكام است و به خاطر انحراف اذهان عامه، با ذهنيت مردم بازى مي كند. این انجمن در بیانیه اشان تحرکات اخیر را دسیسه سازی علیه عطا محمد نور والی بلخ می دانند.

انجمن والیان افغانستان با نشر اعلامیه ای گفته اند که حركات اخيرِ حكومت وحدت ملى به خاطر ترور شخصيت هاى ملى به خصوص دسيسه سازى عليه عطامحمدنور والي ولايت بلخ دور از انصاف است.

این انجمن در اعلامیه شان گفته است که “در حالتى كه آتش جنگ ونفاق از هر گوشه وكنار سرزمين ما زبانه مي كشد، شاخه هاى حكومت ناكاره، ماجراجو و نا آشنا به عرف و رواج وسنت هاى جامعه افغانى هرروزبه فكر ايجاد اختلاف و افتراق در ميان بزرگان اقوام وحكومت مداران كشوربوده كه بد بختانه موفقيت هاى اداره وحكومت دارى را در دامن زدن به نفاق ملى وبد نامى شخصيت هاى تاثيرگذار كشور جستجو مي نمايند و اين عمل نادرست ايشان به معناى سطحى نگرى بر اقتدارملى شخصيت هاى ذى نفوذ و كورخواندن سرخط روشن وفاق ملى افغانها است”.

در ادامه بیانیه انجمن والیان افغانستان آمده است ” دسيسه ی چند روز قبل كه بصورت اشكار عليه جناب استاد عطامحمد نور والى پركاروموفق ولايت بلخ طراحى شده بود، خوشبختانه بادرك واقعيت هاى عينى جامعه وجايگاه مردمى والى ولايت بلخ دسيسهء بى بنيادى بود كه باواكنش هاى تندمردمى روبررو گرديده نقش بر آب گرديد “.

در ادامه این بیانیه گفته شده “متاسفيم كه برنامه ريزان بى مروت وفرومايه درراه رسيدن به مرام شان حيثيت وعزت هيچ انسانى را درنظر نگرفته آقاى مهمند نماينده ی مردم در شوراى ولايتى بلخ را ملعبه و وسيله رسيدن به هدف شان قرار داده آبرو وحيثت آنرا به بازى گرفتند كه اقاى مهمند به حيث يك هم وطن ساده انديش وساده دل غير سياسى مايهء نگرانى وتاثر ما گرديد”.

در بیانیه آمده است؛ اگر مردمان دور ونزديك بنابر نبود معلومات تعبير وتفسير ديگرى نمايند مردم ولايت بلخ كه از نزديك ناظر اوضاع خانه وكاشانه خود اند مي دانند كه در زير اين كاسه چه نيم كاسهء پنهان است كه ميخواهند بستر ارام ومطمئن بلخ را به فتنه واشوب بسپارند.

گفتنی است که موضع‌گیری انجمن والیان افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که از چندی بدین‌سو، ناامنی‌ها در شمال افغانستان افزایش یافته و گفته می‌شود حلقاتی در درون ارگ، به آن دامن می‌زنند.

اخیرا عطا محمد نور والی بلخ افزایش فعالیت های تروریستی را در ولایت های شمالی بویژه در ولایت بلخ در قالب یک توطیه کلان می بیند. والی بلخ در پیوند به این ناامنی ها انگشت اتهام را به سوی حنیف اتمر و معصوم استانکزی بلند کرده است.

عطامحمد نور به تازگی از نقش حزب اسلامی در سقوط بعضی از روستاهای ولسوالی چمتال به دست طالبان نیز به رسانه ها گفته است.

وی پیش از این نیز نیز گفته بود که اشرف غنی و افراد محدودی در ارگ ریاست جمهوری صلاحیت‌ها را در انحصار خود قرار داده‌اند.

رییس اجراییه حزب جمعیت اسلامی، در پی دستگیری عضو شورای ولایتی بلخ در میدان هوایی مزارشریف، اتمر و استانکزی را به نامن سازی ولایت بلخ متهم کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟