حکومت اشرف غنی نامشروع است

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 1271

رئیس ولسی جرگه می گوید اگر تا فردا کابینه دولت برای اخذ رأی تايید به آن جرگه معرفی نشوند، حکومت اشرف غنی  مشروعیت خود را از دست خواهد داد.

به گزارش پژواک، اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور کشور، در مراسمتحلیف ریاست جمهوری عنوان کرده بود که تا ٤٥ روز ديگر، افراد جدید را به حیث نامزد وزرا به ولسی جرگه برای رأی تايید معرفی می کند و دو روز پس از آن در تاریخ 9 میزان فرمانی را صادر کرد که به اساس آن وزرا، والیان و رؤسای ادارات مستقل، طور سرپرست کار نمایند. به اساس قانون، ميعاد سرپرستی دو ماه می باشد.

در جلسه امروز ولسی جرگه، عبدالرووف ابراهیمی رئیس آن مجلس گفت که از ایجاد حکومت جدید دو ماه می گذرد؛ اما تا کنون رئیس جمهور نامزد وزرا و رؤسای ادارات مستقل را به این جرگه معرفی نکرده است.

ابراهیمی گفت: “اگر تا فردا حکومت اعضای کابینه را برای گرفتن رأی تايید به آن مجلس معرفی نکند، این حکومت قطعاً دیگر مشروعیت ندارد.”
همچنين محمد اقبال صافی نماینده مردم کاپیسا در ولسی جرگه گفت که رئیس جمهور و رئیس اجرائیه، بالای تعيین اعضای کابینه اختلاف دارند و نمی توانند در زمان کوتاه، نامزد وزرا را به این جرگه معرفی نمایند.

چهار روز قبل، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت گفته بود که روی تشکیل کابینه جدید، گفتگوها جریان دارد و ممکن است تا پیش از نشست لندن، نامزد وزیران وزارت های امنیتی و اقتصادی معرفی شوند.

قرار است که نشست اقتصادی و سیاسی لندن برای افغانستان، بتاریخ های ١٢و ١٣قوس سالجارى برگزار گردد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟