حکم اعدام «شیخ نمر» تایید شد

  • انتشار: ۴ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 10968

دادگاه تجدید نظر و دیوان رژیم سعودی حکم اعدام «شیخ نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعیان این کشور را تأیید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از ابنا، «محمد النمر» برادر این روحانی شیعه در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت دادگاه پس از تأیید و تصویب حکم اعدام شیخ نمر، آن را به وزارت کشور عربستان ارائه داده است تا از این طریق به دیوان پادشاهی برسد و پس از امضای ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، اجرا شود.

این در حالی است که «علی الدبیسی» رئیس سازمان حقوق بشری عربستان-اروپا، در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت تصمیم دولت عربستان برای اجرای حکم اعدام شیخ نمر ربطی به سازمان‌های حقوقی این کشور ندارد بلکه یک مسأله کاملاً سیاسی است.

شماری از فعالان منطقه شیعه‌نشین قطیف در الشرقیه عربستان نیز در پیام‌هایی توئیتری تأیید حکم اعدام شیخ نمر را محکوم کردند. برخی از این فعالان در صفحات شخصی خود نوشتند که اجرای این حکم می‌تواند آغازگر انقلابی باشد که در نهایت به سرنگونی آل سعود منجر خواهد شد.

شب گذشته نیز مردم قطیف با برگزاری تظاهرات ضمن محکوم کردن صدور حکم تأیید اعدام شیخ نمر؛ اجرای حکم اعدام برای این روحانی شیعه را به مثابه اعلان جنگ با مردم منطقه شرقی دانستند.

شیخ النمر یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی عربستان محسوب می‌شود که در تاریخ ۲۳ میزان ۱۳۹۳ به اتهام سرپیچی از ولی امر(!) و انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.

برهم زدن امنیت کشور، ایراد سخنرانی‌های ضد دولتی و دفاع از زندانیان سیاسی از جمله اتهامات این روحانی شیعه است و محکومیت او اعتراض بسیاری از مجامع و سازمان‌های بین المللی را به همراه داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟