حکم اعدام برای عضو ادم ربای شورای ولایتی هرات

  • انتشار: ۲۷ میزان ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 15977

یک عضو شورای ولایتی هرات و چهار تن دیگر، به جرم دست داشتن در آدم ربایی و قتل، به اعدام محکوم شدند.

جلسه محاکمۀ این افراد، امروز در یک نشست علنی با حضور شماری از مردم و خبرنگاران برگزار شد.

محمد شعیب ابراهیمی رئیس محکمه شهری هرات گفت که محمدعسکر انوری عضو شورای ولایتی هرات و چهار تن دیگر به نام‌های زلمی، فائق، عبدالظاهر و تیمورشاه، به جرم ربودن یک نفر که به قتل وی انجامید، به اعدام محکوم شدند.

وی گفت که دو تن دیگر نیز به اتهام همدستی با این رویداد، به ۱۰ و یک سال زندان محکوم گردیدند.

رئیس محکمه در عین حال حکم کرد خانه یی که از آن، برای نگهداری فرد اختطاف شده استفاده می‌شد، مصادره شود و ۱۵۰ هزار افغانی که از آدم ربایان به دست آمده است، به خانواده مقتول داده شود.

ابراهیمی گفت محمدعسکر انوری و دیگر همراهانش، چندی قبل شخصی به نام محمدشاه ایماق را اختطاف و با وجود دریافت ۲۰ لک افغانی ازخانواده‌‌اش، او رابه قتل رساندند.

رئیس محکمه خاطرنشان کرد که این احکام، نهایی نیست و محکوم شدگان حق دارند در صورتی که به حکم خود قناعت نداشته باشند، استیناف خواهی کنند.

آدم ربایی با انگیزه اقتصادی، از جمله مسائل عمده یی است که هرات در بیشتر از یک دهه اخیر، با آن مواجه بوده است. در چند سال گذشته، بار‌ها در این ولایت در اعتراض به این وضعیت، اعتراض‌های گسترده و اعتصاب صورت گرفته است.

تا کنون آمار دقیقی از شمار افراد ربوده شده که بعضی از آن‌ها حتی جان خود را از دست داده‌اند، از سوی مسوولان محلی ارایه نشده است.

در ادامه نشست امروز محکمه شهری هرات، قاضی حکم کرد تا شیرآقا سروری ولسوال سابق کشک رباط سنگی این ولایت و محمد معروف محمدی قومندان امنیه این ولسوالی، به اتهام سوء استفاده از وظیفه، بازداشت و تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟