حکمت خلیل کرزی: اکنون زمان مقابله با پناهگاه های تروریست های منطقه ای احساس می شود

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 35836

حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان که به جای صلاح الدین ربانی در نشست ویژه شورای امنیت در مورد افغانستان شرکت کرده است، گفت که در حال حاضر بیشتر از هر وقت دیگری برای مقابله با پناهگاه های تروریست ها در منطقه احساس می شود.

حکمت خلیل کرزی که به نمایندگی از افغانستان در نشست شورای امنیت شرکت کرده بود گفت که اکنون ضرورت مقابله با مشکل پناهگاه‌های تروریست‌های منطقه‌ای و پناهگاه‌های امن بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود.

حکمت خلیل کرزی، معین وزیر امور خارجه افغانستان به تعلیق کمک‌های آمریکا به پاکستان اشاره‌ای نکرد، اما گفت: قابل ذکر است که اکنون ضرورت مقابله با مشکل پناهگاه‌های تروریست‌های منطقه‌ای و پناهگاه‌های امن بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود.

کرزی گفت: این فرصت وجود دارد که تهدیدات منطقه‌ای از جمله تروریسم،‌ بی‌ثباتی و سایر فعالیت‌های مجرمانه را به سمت صلح، امنیت و توسعه که هدف افغانستان است، تغییر جهت دهیم.

در این نشست جان سالیوان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت، اگر پاکستان همچنان پناهگاه امن در اختیار سازمان‌های تروریستی قرار دهد ایالات متحده دیگر نمی‌تواند با اسلام‌آباد همکاری کند و آنها باید این روند را متوقف کرده و به تلاش‌ها برای حل و فصل درگیری افغانستان بپیوندند.

سالیوان خواستار تلاش‌های بین‌المللی برای منزوی کردن طالبان و حذف منبع درآمدی و تجهیزاتی آن شد.

او همچنین از کشورهایی که نامی از آنها نبرد، بابت حمایت از طالبان به اسم مبارزه با گروه افراطی داعش انتقاد کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: این رویکرد اشتباه و حتی مهلک‌تر است. ایالات متحده آمریکا معتقد است این دو مرتبط نیستند. ما می‌توانیم و باید که با داعش در افغانستان بجنگیم و همزمان اطمینان حاصل کنیم که طالبان به پای میز مذاکره می‌آید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟