حکمتیار هنوز هم در ترکیه بستری است

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبازار شایعات
  • شناسه مطلب: 19039

گزارش ها می رساند؛ یکی از دلایلی که آمدن حکمتیار را به کابل نامعلوم ساخته است، بیماری وی است و این بیماری سبب شده تا حضور حکمتیار در کابل با ابهام روبرو باشد. منابعی می گویند که حکمتیار در ترکیه در حال درمان است و همین علت باعث شده است تا سخنگویان وی بهانه های مختلفی را برای عدم حضور  رهبر حزب اسلامی بیان کنند.

چندی پیش روزنامه‌ی ترکی آیدنلیک نوشته است که گلبدین حکمتیار بعد از هدایت رییس جمهور اردوغان به ترکیه منتقل شده است. این روزنامه نوشته است که ادعا می‌شود سازمان‌های استخباراتی امریکا نیز از این جریان مطلع می‌باشند.

روزنامه‌ی آیدنلیک به نقل از منابع استخباراتی نوشته بود که حکمتیار در روزهای آخر ماه فبروری سال ۲۰۱۶ توسط امبولانس هوایی ترکی برای تداوی به استانبول آورده شده و هنوز در یکی از شفاخانه‌های این شهر بستری می‌باشد.

این روزنامه به نقل از منابع استخباراتی نوشت که امریکا از جریان انتقال آقای حکمتیار به کابل اطلاع دارد و همراه با ترکیه حکمتیار را برای شکل‌دهی جدید افغانستان به‌طور مشترک استفاده خواهند کرد.

این خواسته درحالی مطرح می‌شود که براساس توافق‌نامه‌ی صلح دولت با حزب اسلامی، دولت متعهد شده است که آقای حکمتیار به‌عنوان «رهبر جهادی» از سوی رییس جمهور با صدور فرمان ویژه‌یی مورد «اعزاز و احترام خاص» قرار بگیرد و برای او دو تا سه محل اقامت تعیین کرده و هزینه‌ی و امنیت آن را تامین کند.

توافق‌نامه‌ی صلح میان دولت و حزب اسلامی به تاریخ هشتم میزان سال جاری میان محمد اشرف غنی رییس جمهور و گلبدین حکمتیار امضا شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟