حکمتیار: من در ایران زندانی سیاسی بودم!

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 29771

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی گفته است که وی در ایران پناهنده و یا مهاجر نبوده است، بلکه وی در این کشور زندان سیاسی بوده است و برخلاف میلش مجبور به اقامت در ایران شده بوده است.

حکمتیار که حدود چهار ماه قبل در قالب تفاهمنامه صلح با حکومت وحدت ملی و پس از 16 سال جنگ با حکومت فعلی و سالها درگیری با حکومت های قبلی به کابل آمده است، در تازه ترین اظهارات خود حملات تندی را به کشوری جمهوری اسلامی ایران که خود وی سالها در این کشور زندگی کرده است انجام داد.

اقای حکمتیار که شام گذشته در گفتگویی با شبکه فارسی نلویزیون بی بی سی سخن می گفت، جمهوری اسلامی ایران را متهم به دخالت در امور داخلی افغانستان کرد.

وی گفت که جنرالان سپاه ایران رسما در خصوص مسائل داخلی افغانستان اظهار نظر می کنند.

اقای حکمتیار در بخشی از سخنان خود گفت که باید توضیح بدهد که در مدت اقامت خود در ایران نه مهاجر بوده و نه پناهنده، بلکه وی به عنوان یک زندان سیاسی در ایران زندگی میکرده است.

آقای حکمتیار به سوال خبرنگار بی بی سی که پرسید شما چطور زندانی ای بودید که حق ملاقات با مردم و شخصیت های سیاسی را داشتید و ازادانه می توانستید به همه جا سفر کنید و دفتر و امکانات در اختیارتان بود؟ پاسخ نداد و فقط گفت که همه اینها نیازمند توضیحاتی است که اکنون زمان پرداختن به آنها نیست.

این اظهارات اقای حکمتیار در واکنش به سخنان چند روز پیش عاط محمد نور والی بلخ است که ضمن انتقاد از حکمتیار، وی را متهم به نمک نشناسی کرده و گفت بود که حکمتیار سالها در ایران زندگی کرده و از مهمان نوازی ایران و امکانات این کشور استفاده کرده و اکنون با بی شرمی علیه ایران حرف می زند.

اقای حکمتیار در گفتگو با بی بی سی سعی کرد از خود، چهره ای ضد ایرانی نشان دهد. اما بررسی سوابق سیاسی او نشان می دهد که وی در سالهای 1998 تا 2001 در سالهای حاکمیت طالبان بر افغانستان) در تهران اقامت داشته و ازادانه به فعالیت سیاسی مشغول بوده است.

وی پس از سقوط حکومت طالبان، ایران را به مقصد نامعلومی ترک کرد. اما خود وی در مصاحبه خود با بی بی سی گفت که ایران قصد داشته تا او را به آمریکا تحویل دهد.

اتخاذ مواضع عجیب و غریب و متناقض، در مراحل مختلفی از زندگی حکمتیار فراوان دیده شده است.

از شب گذشته تا کنون، این اظهارات حکمتیار موجی از فکاهه گویی و واکنش های منفی را علیه وی در شبکه های مجازی راه انداخته است. اکثر کاربران سخنان دیشب وی را یک دروغ بزرگ عنوان می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟