حکمتیار در گفتگو با گاردین: اتهامات جنگی علیه من دروغ است

  • انتشار: ۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 32404

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در مصاحبه با یک رسانه خارجی جنایت های جنگی و راکت باران شهر توسط خودش را تکذیب می کند و می گوید که همه اینها دروغ است.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در افغانستان پس از بازگشت به کابل در نخستین مصاحبه با یک رسانه بین‌المللی درباره اتهاماتی مبنی بر جنایت‌‌های جنگی، شکنجه و ترور رقبای سیاسی‌اش پاسخ داد.

ماندگار می نویسد؛ گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی که تا چندی پیش، سال‌ها در فهرست تروریست‌های بین‌المللی تحت تعقیب قرار داشت، پس از توافق صلح با حکومت وحدت ملی به کابل بازگشت.

وی که جنایت‌هایش در چهارچوب توافقنامه صلح با دولت افغانستان مورد عفو قرار گرفته اکنون درخواست رسیدگی قانونی به موضوع جنایات جنگی مطرح شده است و در نخستین مصاحبه‌اش با یک رسانه بین‌المللی گفت که می‌تواند افغان‌ها را متحد کرده و گفت‌وگو با طالبان را نیز تسهیل کند.

هنگامی که روزنامه انگلیسی گاردین از حکمتیار درباره جنایات جنگی و شکنجه پرسید، وی با «دروغ» خواندن این اتهامات، همه آنها را تکذیب کرد.

رهبر حزب اسلامی همچنین تکذیب کرد که وی به سبب سوابق نقض حقوق بشر، حملات کورکورانه راکتی علیه غیرنظامیان، ترور و ناپدید کردن رقبای سیاسی خود مورد انتقاد قرار دارد.

حکمتیار گفت: اگر شما یک نظرسنجی انجام داده و تعداد زیادی از مردم را پیدا کنید که این دیدگاه را دارند، لطفا آن را به ما نشان دهید».

حکمتیار اخیراً اعلام کرد که حزبش در انتخابات پارلمانی آینده شرکت خواهد کرد اما شخصاً هنوز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تصمیمی نگرفته است.

وی در این مصاحبه تاکید داشت که هرگز افغانستان را ترک نکرده اما مقامات اطلاعاتی خارجی می‌گویند حکمتیار مدتی را در پاکستان حضور داشته است.

رهبر حزب اسلامی پیشنهاد میانجی‌گری میان طالبان و دولت افغانستان را مطرح کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟