حکمتیار در پیام عیدی اش گفته است ما خواهان جنگ با دولت نیستیم

  • انتشار: ۱۴ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14285

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در پیامش به مناسبت عید فطر که برای هوادارانش به نشر رسانده است؛ گفته است ما خواهان جنگ با نیروهای امنیتی افغان نیستیم اما در مقابل حملات آنها واکنش نشان می دهیم.

این پیام حکمتیار که در وبسایت شهادت متعلق به حزب اسلامی به نشر رسیده است؛ گفته‌است ما به مجاهدین دستور دادیم که از جنگ با نیروهای افغان خودداری نمایند و تنها در صورتی با آنان درگیر شوند که مورد حمله قرار گیرند.

این پیام حکمتیار در حالی انتشار یافته است که، نمایندگان حزب اسلامی از توافقنامه صلح با دولت سربازدند و بر علاوه خواسته های جدیدشان، خواهان انحلال دولت وحدت ملی شده است.

حکمتیار در بیانیه اش گفته است که روند گفت‌گوهای صلح دیگر زنده نیست و حکومت وحدت ملی باید منحل گردد.

وی خروج نیروهای خارجی از افغانستان را خط قرمز قرار داده و می‌گوید همه باید واقعیت را بپذیرند که بدون خروج نیروهای خارجی صلح و امنیت را نمی‌توان تضمین کرد.

حکمتیار در پیامش گفته‌است که زمان مداخلۀ خارجی در امور داخلی افغانستان به پایان رسیده و افغان ها باید مشکلات‌شان را خود حل کنند و در مورد انتخاب رهبران مورد اعتمادشان تصمیم بگیرند.

چندی پیش مقامات دولتی اعلام کردند که حزب اسلامی برای امضای توافقنامه صلح خواسته‌های جدیدی را مطرح کرده است.

لغو توافقنامه امنیتی «کابل – واشنگتن»، تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان و امضای آن از سوی دولت کابل و نه دولت وحدت ملی، شروطی هستند که حزب اسلامی حکمتیار خواستار آنها شده بودند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟