حکمتیار: جنگ باید به مناطق هزاره نشین و تاجیک نشین انتقال داده شود

  • انتشار: ۲۴ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبازار شایعات
  • شناسه مطلب: 31970

گفته می شود در یک جلسه خصوصی بین گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و هواداران این حزب، آقای حکمتیار گفته است؛ در جنگ بین طالبان و دولت پشتون ها کشته می شوند که درست نیست. باید تاجیک ها و هزاره ها هم کشته شوند.

در این جلسه آقای حکمتیار گفته است، دولت و طالبان باید جنگ خود را به مناطقی ببرند که هزاره ها و تاجیک ها زندگی می کنند، مثلا در مناطق تاجیک نشین هرات تا مردم هرات در بین جنگ کشته شوند.

وی گفته است، ما پشتونها مردم جنگی، غیرتی و قهرمان هستیم. یقینا افتخار این جنگ ها به ما می رسد. اما کشته های جنگ نباید از ما باشد. جنگ باید بین خانه های دیگر اقوام برده شود. جنگ را پشتون ها می کنند اما نباید کشته شوند.

رهبر حزب اسلامی در این جمع خودمانی گفته است؛ مقصر تمام بدبختی ایران، روسیه و امریکا است. پاکستان برادر خیرخواه ما است. جز خدمت به افغانستان و مردم آن هیچ کاری دیگری نکرده است.

البته این گفته های حکمتیار سابقه جدیدی ندارد وی چندین سال قبل به هزاره های افغانستان تاخت و آنها را به نابودی تهدید کرده بود.

حکمتیار چندی قبل نیز در بدخشان، و در جمع اعضای حزب اسلامی در این ولایت احمد شاه مسعود را اجیر سازمان استخبارات پاکستان (آی.اس.آی) خوانده بود.

حکمتیار بعد از صلح با دولت هر از گاهی اظهارات جنجالی کرده است.

گفته می شود وی قصد دارد تا با متحد کردن پشتون ها، رئیس جمهور آینده افغانستان را از میان این حزب و یا فرد مورد تایید حزب به کرسی ریاست جمهوری برساند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟