حنیف اتمر: غنی خسته است و بهتر است فرصت را به نسل جدید سیاسی بدهد

  • انتشار: ۸ قوس ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 50371

 «محمد حنیف اتمر»، مشاور امنیت ملی پیشین افغانستان در یک گفتگوی تلویزیونی، از انزوای حکومت وحدت ملی و خسته و مانده بودن اشرف غنی یاد کرد و تاکید کرد که وی بهتر است فرصت را به نسل جدید سیاسی بدهد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اتمر در مصاحبه با طلوع‌نیوز درباره علت کناره‌گیری از سمتش گفت: «حکومت متاسفانه در انزوا رفته، رهبران ارشد سیاسی کشور ما احساس آرامش ندارند، مخصوصا در مورد سیاست‌ها و پالیسی‌های دولت و این یکی از نکاتی بود که من همیشه در موردش اعتراض داشتم».

وی آنچه اختلاف دیدگاه‌ها میان رهبران حکومت وحدت ملی و پرداختن آنان به مسایل فرعی را از علت‌های بروز مشکلات در حکومت خوانده است.

مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان در ادامه به آشنایی اش با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اشاره کرده و گفته است: «اولین باری که غنی را دیدم، بعد از سقوط طالبان بود. ما با غنی از اول مطلق هم فکر بودیم، در انتخابات هم صادقانه به دیدگاه و پروگرام‌شان اعتماد داشتیم، در حکومت ایشان لطف کردند بالای ما اعتماد کرد، در روش کار اختلاف نظر داشتیم، نه دیدگاه، آرزوی ما امن ساختن کشور بود، غنی قوم‌گرا نیست و متعلق به تمام ملت است، امیال‌اش در چارچوب ملی تعریف شده، نمی‌خواهم در امور کشور با رئیس جمهور همکاری کنم و بهتر است تا فرصت را به نسل نو سیاسی بدهد؛ او خسته و مانده است.»

حنیف اتمر در ادامه به مساله گفتگوهای صلح با طالبان نیز پرداخته و تاکید کرده است که در این گفتگوها باید به برخی از ارزش‌های موجود در کشور توجه شود.

همچنین وی افزود: «با آغوش باز و مبتنی بر ارزش‌هایی که داریم و بر بنیاد منافع ملی خود از برگشت طالبان به نظام و صلح دائمی پایدار و عادلانه استقبال می‌کنیم، اما نه از برگشت رژیم طالبانی.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟