حمله کننده انتحاری گردهمایی هواداران عطا محمد نور را هدف قرار داد

  • انتشار: ۲۵ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33356

حمله انتحاری در محفل هواداران عطا محمد نور والی بلخ در منطقه چهارراه لب جر در مقابل یک هتل، باعث کشته شدن 7 پلیس و 2 غیر نظامی شد، در این حمله 9 تن دیگر نیز زخمی شده است. شاهدان عینی می گویند تعداد تلفات این حمله تروریستی بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده.

مقام‌های امنیتی شهر کابل تأیید می‌کنند که حوالی ساعت ۱:۳۰ پس از چاشت امروز یک حمله کننده انتحاری خود را در مقابل هتلی که در آن هواداران عطامحمد نور گردهمایی سیاسی راه‌اندازی کرده بودند، به وقوع پیوسته است.

این حمله زمانی انجام شده که شماری از هواداران عطامحمد نور، والی بلخ در هتلی گردهم آمده بودند.

بصیر مجاهد، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که در نتیجۀ این رویداد 7 تن از نیروهای امنیتی کشته شده و 7 تن دیگر این نیروها زخم برداشته‌اند. به گفتۀ او، رقم تلفات غیرنظامیان دو کشته و سه زخمی است.

اما شاهدان رویداد می‌گویند که تنها ده رنجر را حین انتقال اجساد در محل رویداد دیده‌اند.

نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله گفته که در این رویداد ۷ پلیس و ۲ غیرنظامی کشته و دست‌کم هفت پلیس و دو غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

شماری از هواداران عطا محمد نور، وکلای مردم در مجلس نمایندگان و بزرگان جهادی در این هتل، همایشی را به منظور قدردانی از کارکردهای آقای نور راه‌اندازی کرده بودند. خود آقای نور در این همایش حضور نداشته است.

در دعوتنامه این مراسم که از سوی شبکه سراسری جوانان اندیشمند افغانستان، برگزار شده بود، آمده که هدف این نشست گرامی داشت از خدمات عطامحمد نور والی بلخ است. سخنرانان این مراسم احمد ضیا مسعود، حاجی ظاهر قدیر، ستار مراد، فرهاد عظیمی، عبدالحفیظ منصور اعضای مجلس نمایندگان و شماری از سران حزب جمعیت اسلامی بودند.

این، انفجار زمانی رخ‌ داده که محفل به پایان رسیده بود و اشتراک کنندگان درحال خارج شدن از محل همایش بودند.

تاکنون مسوولیت این رویداد را گروهی به عهده نگرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟