حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکایی بر مراسم فاتحه فرمانده طالبان

  • انتشار: ۲۴ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 19588

مقامات در ولایت پکتیکا می‌گویند که بر اثر حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکایی بر مراسم فاتحۀ یک فرمانده طالبان، ده‌ها جنگجوی آن گروه کشته شده اند.

دفتر والی پکتیکا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این حمله ظهر روز گذشته (دوشنبه) در منطقۀ تنگی ولسوالی زیروک این ولایت انجام شده است که در نتیجۀ آن، به شمول دو قوماندان طالبان، ۲۹ جنگجوی این گروه، هدف قرار گرفتند.

خبرنامه در ادامه می‌افزاید که این مراسم فاتحه از کرامت خان، یک فرمانده مهم شبکۀ حقانی بود که به تاریخ 21 ماه حوت، توسط مردم کشته شد.

یک منبع مؤثق دولتی به شرط افشانشدن نامش به صدای آمریکا گفته است که مردم از دست قوماندان کرامت خان و افرادش به ستوه آمده بودند.

منبع می‌افزاید “کرامت خان باشندۀ منطقه‌ی دره‌ی ولسوالی ارگون بود. او و افراد مسلح‌ وی نه تنها مال مردم را غارت می‌کردند؛ بلکه برخی افراد ملکی را نیز کشته بودند. مردم از این وضعیت به ستوه آمدند و کرامت خان را با سه محافظ وی کشتند”.

اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، با فرستادن پیامی به رسانه‌ها، از کشته‌شدن قوماندان این گروه به نام کرامت‌ خان بی‌خبری کرده؛ اما مدعی شده است که در حمله طیارۀ بی‌پیلوت بر مراسم جنازۀ یک فرد غیرنظامی، ۱۳ تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شده اند.

عزیز ارگونی، یک عضو شورای ولایتی پکتیکا، می‌گوید که در این حمله به افراد ملکی کدام آسیبی نرسیده است؛ اما او از برگزاری مراسم جنازه، اظهار بی‌خبری می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟