حمله شدید والی بلخ به حکمتیار/ تو یک مزدور هستی

  • انتشار: ۵ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 29569

عطا محمد نور والی بلخ در نشت هوادارانش در ولایت سمنگان خطاب به گلبدین حکمتیار گفت که تو یک مزدور هستی و باید به همان غاری که بودی برگردی!

اقای نور که بعد از شهر امروز در تجمع مردم سمنگان در حمایت از ائتلاف نجات سخن می گفت با حمله شدید به اقای حکمتیار، وی را با عنوان قصاب کابل مورد خطاب قرار داد و گفت: تو که قسم خورده بودی اگر یک سرباز آمریکایی در کابل باشد من از امت رسول الله نباشم اگر به کشور بیایم پس چرا آمدی؟

والی بلخ حکمتیار را متهم کرد که از کشورهای خارجی امکانات گرفته و آنها را علیه مردم کشور مورد استفاده قرار داده است.

اقای نور با یاداوری این نکته که استفاده از زنان جهت عملیات های انتحاری اولین بار توسط حکمتیار انجام شده است، گفت که وضعیت به گونه شده است که ترتیب دهندگان عملیات های انتحاری نسبت به بریده شدن گوش برخی ادمها احساس خطر می کنند.

اشاره اقای نور به ادعای آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ است که مدعی است پس از دستگیری توسط نیروهای والی بلخ گوش او بریده شده است.

والی بلخ در بخشی از سخنان خود خطاب به حکمتیار گفت: اکنون گاهی از آدرس زعامت و گاهی از آدرس نصیت کننده کل و گاهی به عنوان استاد ادبیات حرف می زنی؛ من نمی خواستم در مورد تو حرف بزنم چون در مورد کسی که تسلیم شده است حرف نمی زنند اما مجبور شدم ذهن مردم را روشن بسازم.

اقای نور همچنین افزود: هر روز تو می‌آیی سر قوم گپ می‌زنی، آن طرف اختلافات غلجایی و درانی را راه‌انداختی و در این راستا مخفیانه کار می‌کنی که همۀ مردم افغانستان می‌دانند و این‌ طرف اقوام دیگر را به میان می‌آوری، فارسی و دری را به میان می‌آوری، گاهی استاد ادبیات می‌شوی و گاهی از قدرت افغانستان گپ می‌زنی و خودت در پشت دیوارهای کانکریتی نشستی می‌گویی اجازه نمی‌دهی که چنین و چنان شود.

این مقام عالیرتبه مخالف دولت همچنین حکومت کابل را متهم به دسیسه سازی علیه خود کرد و گفت: به حکومت هشدار می‌دهیم که در پی توطیه نباشد و دست از توطیه بردارد، چون ما از توطیه ترس نداریم و وضعیت را بدتر از این نکند؛ این هم هشدار است هم اخطار.

اظهاراتی از این دست برای بار اول نیست که از سوی عطا محمد نور ابراز می شود، اما بیان مطالب با این صراحت علیه حکمتیار تا هنوز سابقه نداشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟