حمله انتحاری در مصر، ناکام ماند

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 6156

یک خودروی بمبگذاری شده با سه سرنشین قصد حمله به اتوبوس حامل گردشگران خارجی را داشت که ماموران پلیس با اطلاع از قصد آنان به سویشان آتش گشودند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جام نیوز، انفجار انتحاری در نزدیکی معابد “کرنک”، یکی از مهمترین مراکز گردشگری کشور مصر در استان اقصر در جنوب این کشور، به مرگ یکی از حمله کنندگان و زخمی شدن دست‌کم سه نفر، از جمله دو تن از حمله‌کنندگان انجامید.

به گفته شاهدان عینی، یک خودروی بمبگذاری شده با سه سرنشین قصد حمله به اتوبوس حامل گردشگران خارجی را داشت که ماموران پلیس با اطلاع از قصد آنان به سویشان آتش گشودند؛ اما یکی از حمله کنندگان کمربند انفجاری خود را فعال کرد که در نتیجه خود و دو سرنشین دیگر زخمی شدند. یکی از حمله کنندگان هدف گلوله پلیس نیز قرار گرفت.

شاهدان عینی می‌گویند چهار مامور پلیس نیز زخمی شده‌اند. اما منبعی در پلیس مصر، اطلاع داد که هیچ‌یک از ماموران پلیس زخمی نشده‌اند و تنها یکی از کارکنان معبد زخمی شده است.

به گزارش بی بی سی، یکی از دو حمله کننده انتحاری پس از انتقال به بیمارستان جان باخت و هیچ آسیبی نیز به اتوبوس حامل گردشگران و سرنشینانش وارد نشده است.

معابد “کرنک” که بخش عمده آن به عصر فرعونی و بخشی از آن نیز به دوران حکومت یونانیان بر مصر (عصر بطلمیوسی) تعلق دارد بزرگترین مجموعه آثار باستانی در جهان، پس از “انگکور” در کامبوج است. این مجموعه همچنین پس از اهرام بیشترین میزان گردشگر را در مصر به خود جذب می کند.

آثار باستانی استان اقصر پیشتر نیز صحنه حمله به گردشگران خارجی شده بود.

در نوامبر ۱۹۹۷ شش مرد مسلح به اسلحه سرد و گرم به گردشگران خارجی در معابد “دیرالبحری” حمله کردند که مقابل معابد کرنک در سوی دیگر رود نیل قرار دارد.

در آن حمله ۵۸ گردشگر خارجی که بیشترشان سوییسی بودند جان باختند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟