حمایت کرزی از مواضع ضد پاکستانی دولت

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 8082

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، حامد کرزی امروز در مراسمی که به مناسبت روز جهانی جوانان در کاخ شورای وزیران برگزار شده بود، گفت: لازم است امروز از موضع اخیر رئیس جمهور و رئیس اجرائی افغانستان در مقابل پاکستان حمایت کنیم.

وی افزود: مردم پاکستان دوست و برادر مردم افغانستان هستند و در زمان مهاجرت ما را با آغوش باز پذیرفتند؛ شکایت ما از ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان است و این دو بر مردم افغانستان ظلم می کنند.

بر اساس گزارشی که از این جلسه در صفحه فیس بوک حامد کرزی منتشر شده است، رئیس جمهور سابق افغانستان خطاب به دولت، ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان گفت: از راه ظلم، تهدید و تخریب افغانستان به هیچ عنوان به اهداف خود دست نخواهند یافت.

کرزی افزود: از تمام کشورهایی که در جنگ علیه تروریسم در کنار افغانستان ایستاده اند، می خواهیم که حقیقت را آشکار سازند و اگر در مبارزه با تروریسم با مشکلات مواجه هستند، با کشورهای بزرگ منطقه مانند روسیه، چین و هند گفت‌وگو کرده و خواهان کمک شوند.

رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت: سیاستمداران و نظامیان آمریکایی، انگلیسی و سایر کشورها چندین بار اظهار داشته‌اند که سازمان اطلاعات پاکستان بنیانگذار و تجهیز کننده تروریسم است، اگر به این حقیقت معتقدند، باید کمک‌های خود را به تامین‌کنندگان تروریسم متوقف کنند.

کرزی روز جوانان را تبریک گفت و خطاب به آنان گفت: فرار از وطن راه حل نیست. در خاک خود بودن، زحمت کشیدن و قربانی دادن، این کشور را به قله های بلند رفاه و ترقی خواهد رساند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟