حمایت ایران از روند صلح افغانستان با رویکرد درون افغانی

  • انتشار: ۵ جدی ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 51573

علی شمخانی، نماینده آیت الله خامنه ای و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز وارد کابل شده است با داکتر عبدالله، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، شمخانی در این دیدار با توجه به اهمیت روابط ایران و افغانستان در راستای تامین منافع دو کشور و امنیت و ثبات منطقه، افزایش سطح همکاری در همه زمینه‌ها را خواستار شد.

دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی ایران با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح در افغانستان با رویکرد درون افغانی، هرگونه اقدام بر خلاف این روند را آسیب زدن به امنیت و ثبات افغانستان دانست.

شمخانی، با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشور‌های مستقل، راهبرد آمریکا در منطقه را سلطه دائمی با غارت حداکثری و هزینه حداقلی ذکر کرد و افزود که  راه اندازی جنگ‌های نیابتی و ایجاد گروه‌های تروریستی – تکفیری و حمایت مستمر از آنها در همین راستا برنامه ریزی شده است.

دبیر شورای امنیت ملی ایران، برنامه ریزی جامع، همکاری مستمر و هماهنگی نزدیک کشور‌های منطقه برای ریشه کردن زمینه‌های ایجاد وگسترش ترویسم را اقدامی اصولی برای مقابله با تروریسم توصیف و خاطرنشان کرد: برگزاری اولین کنفرانس امنیتی منطقه‌ای با حضور مشاوران و دبیران امنیت ملی کشور‌های ایران، روسیه، چین، هند و افغانستان در تهران گام مهمی بود که دراین زمینه برداشته شد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، شمخانی با اشاره به اراده رهبران دو کشور بر توسعه و تعمیق روابط تهران، کابل اظهار امیداری کرد که با پیگیری و اجرای توافقات این سفر شاهد فصل نوینی از روابط و همکاری‌های دو کشور باشیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟