حضور گیلانی در دادستانی کل و هشدار او نسبت به اقدام حکومت

  • انتشار: ۱۵ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 39160

دادستانی کل اعلام‌ کرده که سید اسحاق گیلانی، رهبر حزب نهضت همبستگی ملی افغانستان و یکی از منتقدان حکومت را به این نهاد احضار کرده و رسیدگی به پرونده او آغاز شده است. او بعد از حضور در دادستانی گفته است اگر بیشتر از ده دقیقه اینجا بمانم کشور آتش می گیرد.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل گفته است که آقای گیلانی روز گذشته به دادستانی کل مراجعه و پرونده او از سوی دادستان‌های مبارزه با جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی تحت بررسی قرار گرفته است.

پس از اظهارات اخیر سید اسحاق گیلانی در مورد پاکستان، امنیت ملی گفته هایش را ضد منافع ملی خواند و دادستانی کل وی را برای بازجویی فرا خواند.

آقای گیلانی روز گذشته (سه شنبه) با شماری از هوادارانش به اداره دادستانی بخش امنیت ملی رفت و هشدار داد: “به صراحت می گویم که اگر ده دقیقه بیشتر در اینجا بمانم، کشور آتش می گیرد.” هواداران آقای گیلانی نیز از بهر فراخوان وی اعتراض کردند.

چندی پیش، رییس نهضت ملی مردم افغانستان اسحاق گیلانی در نشستی در اسلام آباد گفته بود که هند از خاک افغانستان در برابر پاکستان استفاده می کند.

آقای گیلانی پس از ۲۰ دقیقه از دادستانی بیرون آمد و چنین بیان کرد: “هم پاکستانی ها، هم هندی ها، امریکایی ها و انگلیس ها در خاک ما مداخله دارند. طیاره های بی پیلوت آمریکایی از افغانستان پرواز کرده و خاک پاکستان را بمبارد کرده اند و به تعدادی از مردم تلفات وارد کرده اند. حال پاکستان قصد آن را از امریکایی ها گرفته نمی تواند و آن را از ملت بیچاره افغانستان می گیرد.”

آقای گیلانی در پیوند به گفته هایی که از سوی دادستانی فراخوانده شده بود، هنوز هم پافشاری می کند و به حکومت نیز اشاره دارد که نباید به کشورها اجازه دهند تا از خاک افغانستان برضد کشور دیگر استفاده کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟