حضور نیروهای امنیتی در واشنگتن تشدید می‌شود

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87273

دادستان کل آمریکا از تشدید حضور نیروهای امنیتی در پایتخت این کشور به‌منظور مهار اعتراضات گسترده به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پولیس خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری فاکس‌نیوز، «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌منظور کنترل اوضاع در واشنگتن پس از چندین شب پرتنش به دلیل تظاهرات گسترده معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پولیس، از امشب (شب گذشته ۱۳ جوزا) تدابیر امنیتی در پایتخت آمریکا تشدید خواهد شد.

ویلیام بار در بیانیه خود اعلام کرد: «از امشب حضور نیروهای امنیتی و پشتیبانی در منطقه [واشنگتن] بسیار جدی‌تر از قبل خواهد بود. اساسی‌ترین کارکرد دولت این است که برای مردم امنیت فراهم کند تا بتوانند زندگی کنند و از حقوق خود استفاده کنند. ما این مسئولیت را اینجا در پایتخت کشور انجام خواهیم داد.»

دوشنبه گذشته یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پولیس با سیاهپوستان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شروع اعتراضات تاکنون چندین بار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟