حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در آمریکا مسدود شدند

  • انتشار: ۶ دلو ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 126790

دو دیپلمات ارشد افغان که نخواستند نامشان فاش شود به رسانه ها گفتند که حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن و دو کنسولگری افغانستان در آمریکا از یک‌ماه پیش تعلیق شده و آنها درباره این موضوع با مقام‌های آمریکایی در حال مذاکره هستند.

نمایندگی افغانستان در واشنگتن از کابل بودجه دریافت نمی‌کند، زیرا پایتخت افغانستان اکنون تحت کنترل طالبان است و تلاش می‌شود از طریق کاهش هزینه‌ها خدمات کنسولی ارائه شود.

بر اساس این گزارش، پاسپورت‌های جدید کنسولگری‌های افغانستان در آمریکا تمام شده، اما آن‌ها به تمدید پاسپورت‌های منقضی ادامه می‌دهند. از سوی دیگر، به سبب مسدود شدن حساب‌های رسمی بانکی، کارمندان سفارت افغانستان، پول‌های به دست‌آمده را به حساب‌های شخصی خود واریز می‌کنند.

دیپلمات‌های افغانستان در آمریکا گفته‌اند که تعلیق حساب‌های بانکی رسمی آن‌ها تاثیر نامطلوبی بر انتقال‌های مالی سفارت از جمله پرداخت معاش، اجاره و پرداخت‌های بیمه داشته‌است.

در حالی که پنج ماه پیش دولت افغانستان سقوط کرد، حدود ۹۰ دیپلمات افغانستانی در چهار پست دیپلماتیک در آمریکا از جمله نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل متحد در نیویورک باقی مانده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟