حرکت خزنده در جهت تحکیم استبداد

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20690

برخورد غیراصولی رئیس جمهور در نشست مطبوعاتی درپاسخ دادن به پرسش های خبرنگاران علایم و گمانه های منفی رفتن بسوی نقض آزادی بیان و تحکیم یافتن استبداد را آشکار ساخت.

هرمقامی این صلاحیت را دارد که در مورد چارچوب مصاحبه سخن بگوید، اما حق ندارد که با خبرنگار برخورد توهین آمیز نموده و یا تحکم نماید.

همین طور خبر نگار نیز حق دارد که با رعایت معیارهای آزادی بیان از رئیس جمهور و هر مقامی پرسش آزاد داشته باشد. برخورد تحکم آمیز رئیس جمهور درنشست خبری روز گذشته و هم چنین تئوریزه کردن چنین برخورد غیراصولی از سوی سخنگویان ریاست جمهوری در واقع نشان دهنده حرکت خزنده در جهت نقض آزادی بیان و تحکیم استبداد می باشد.

مقام های محترم باید بدانند تقلید ناشیانه ازحرکت های استبدادی داودخان، مدیریت سالم کشور نیست بلکه سقوط دوباره کشور به  دامن تضاد و بحران خواهد بود. همین طور تئوری پردازان و سخنگویانی که برای خوش خدمتی توجیه ناشیانه چنین برخوردهای غیراصولی را درپیش گرفته اند بدانند که آنان بزرگترین خیانت را به رئیس جمهور و کشور مرتکب می گردند.

راه چاره آنست که به ارزش های دموکراتیک احترام گذاشته و آن را رعایت نماییم. دسترسی به اطلاعات و اخبار و پاسخگو بودن مقام های حکومتی از جمله رئیس جمهور در هرحالتی از مصداق های دقیق احترام به ارزش های دموکراتیک و فراهم شدن حاکمیت قانون و عینیت بخشیدن فضای دور از تنش و تضاد است.

شکور اخلاقی

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟