حرفهای «صدمن یک غاز» وزرا در مجلس

  • انتشار: ۲۶ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 4035

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از منابع خبری، در ادامه روند ارائه برنامه نامزدوزرا، امروز نیز چهار نامزد وزیر در مجلس نمایندگان حضور یافتند و برنامه‌های کاری خود را ارائه کردند.

«اسدالله حنیف»، نامزد وزارت معارف، «دلبر نظری» نامزد وزارت امور زنان، «محمود بلیغ» نامزد وزارت فواید عامه و «محمد الله بتاش» نامزد وزارت حمل و نقل و هوانوردی برنامه‌های کاری خود را به نمایندگان مجلس ارائه کردند.

قرار بود «عبدالباری جهانی» تنها نامزوزیر باقی مانده نیز شامل برنامه امروز مجلس باشد اما کمیسیون مشترک مجلس گفت: اسناد ترک تابعیت جهانی تکمیل نشده و وی به همین خاطر از ارائه برنامه بازماند و در جلسه حضور نیافت.

کمیسیون مشترک مجلس به جهانی بار دیگر مهلت داد که سند مکمل ترک تابعیت آمریکایی خود را تا روز شنبه به مجلس ارائه کند در غیر این صورت شامل روند رأی‌دهی نخواهد شد.

با فساد مبارزه جدی می کنم

اسدالله حنیف، نامزد وزارت آموزش و پرورش وعده داد: در صورت اعتماد مجلس به وی، با فساد مبارزه جدی می‌کند و به معیشت معلمان توجه خاصی خواهد کرد.

ایجاد ظرفیت چاپ در آموزش و پرورش، بازنگری حدود آموزشی، توجه به آموزش‌های اسلامی، ثبت رسمی مدارس دینی و ساخت مدرسه از برنامه‌های دیگر حنیف بودند.

با یک هدف بزرگ آماده خدمت هستم

دلبر نظری، نامزد وزیر امور زنان نیز گفت: برنامه کاری ۱۰ سال آینده را در امور زنان تدوین خواهم کرد و در این خصوص یک مرکز تحقیقاتی را نیز پایه‌گذاری می‌شود.

نظری تأکید کرد: با یک هدف بزرگ آماده خدمت است.

حضور زنان در رتبه‌های بالای حکومتی و قوه قضائیه، تقویت فعالیت‌های منع خشونت علیه زنان و ایجاد زمینه کاریابی برای زنان نیز جزء اولویت‌های کاری نظری خواهد بود.

افغانستان را به چهارراه ترانزیت تبدیل می‌کنیم

«محمود بلیغ» نامزد وزارت فواید عامه نیز برنامه‌های خود را به ۳ بخش کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت تقسیم کرد و گفت: با حفظ دستاوردهای گذشته در عرصه جاده‌سازی و حمل و نقل افغانستان را به چهارراه ترانزیت تبدیل خواهم کرد.

توسعه راه‌ها، ایجاد برنامه حفظ و مراقبت و توسعه خطوط راه‌آهن از برنامه‌های اصلی بلیغ بود.

ایجاد صندوق وجهی جاده‌ها، ایجاد اداره راه‌ها و احداث خطوط آهن نیز در اولویت کاری بلیغ قرار دارد.
بلیغ وعده داد: در صورت کسب رأی اعتماد مجلس، کار تمامی پروژه‌های جاده‌سازی را تکمیل خواهد کرد.

افغانستان را از لیست سیاه هوایی اروپا خارج می کنیم

محمد الله بتاش، نامزد وزارت حمل و نقل و هوانوردی گفت: ترمینال‌های استاندارد را در شهرها و بنادر می‌سازد و در بخش حمل و نقل زمینی و هوایی توجه جدی خواهد کرد.

طرح منسجم جمع آوری درآمد، مصونیت جاده، فعال ساختن راه‌های جایگزین تجاری جهت خارج نمودن تجارت افغانستان از انحصار پاکستان، اصلاح حمل و نقل شهری، احیای سیستم ریل برقی و سیستم ملی اتوبوس،خارج نمودن نام افغانستان از لیست سیاه هوایی اروپا و افزایش سرمایه‌گذاری جهت تقویت شرکت هوایی «آریانا» نیز در اولویت‌های کاری بتاش قرار داشت.

تا کنون ۱۵ نفر از ۱۶ نامزد وزیرپیشنهادی حکومت برنامه‌های خود را به مجلس ارائه کرده‌اند.

قرار است هفته آینده برای این نامزد وزرا صندوق رأی اعتماد گذاشته شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟