حذف تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان در گزارش تازه پنتاگون

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39465

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارش تازه خویش در مورد تعداد سربازان این کشور در خارج از مرزهایش، شمار سربازان آمریکایی در افغانستان و چند کشور دیگر را در دسترس قرار نداده است.

میلیتاری تایمز گزارش داده است؛ پس از ماه‌ها بررسی، پنتاگون سرانجام گزارش فصلی خود را درباره تعداد سربازانش در خارج از کشور منتشر کرد که البته در آن داده‌های گذشته درباره تعداد سربازان فعال در نبرد مشاهده نمی‌شود.

مرکز اطلاعات انسانی وزارت دفاع آمریکا برای چندین سال به صورت سه ماهه گزارش‌هایی را درباره نیروهای فعال، گارد ملی و نیروهای ذخیره که در کدام ایالت و در کدام کشور مشغول هستند،‌ منتشر کرده است.

هفته گذشته که هنوز این گزارش منتشر نشده بود زمانیکه سوالی درباره این مساله پرسیده شد، یکی از مقام‌های دفاعی گفت که این مرکز اکنون در حال به‌روز رسانی سیاست‌های خود درباره این گزارش‌هاست. اطلاعات باید به زودی در دسترس قرار گیرد و تعدادی که گزارش نشده، در دسترس خواهند بود.

حالا در گزارش دسامبر ۲۰۱۷، اما جای تعداد سربازان آمریکایی در عراق، سوریه و افغانستان خالی است.

در نموداری که این مرکز منتشر کرده، علت این خلاء را عملیات در حال انجام در این سه کشور اعلام کرده و هرگونه سوال را به روابط عمومی وزارت دفاع و ستاد مشترک ارتش مرجوع کرده است.

این در حالیست که گفته می شود بیش از 13 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟