حذف بیش از ۴۰۰ هزار رأی‌‌دهنده غیرواقعی از دیتابیس

  • انتشار: ۳۰ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2
  • شناسه مطلب: 66774

کمیسیون انتخابات اعلام کرد، پس از وارد کردن معلومات ثبت‌شده رأی‌دهندگان در دیتابیس ملی انتخابات و آوردن اصلاحات در فهرست رأ‌ی دهندگان سال گذشته، بیش از ۴۰۰ هزار رأی‌دهنده غیرواقعی از دیتابیس حذف شده است.

به نقل از اعلامیه این کمیسیون؛ در مجموع به تعداد ۳۲۹ هزار و ۳۱۲ تن در پروسه ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان ثبت‌نام کرده‌اند و در کنار آن، یک هزار و ۷۹۱ جلد کتاب استفاده شده است.

به گفته این کمیسیون، در پروسه ثبت‌نام عمومی رأی‌دهندگان در ولایت غزنی نیز در مجموع ۲۴۴ هزار و ۴۰۹ تن ثبت‌نام کرده‌‌اند.

در اعلامیه کمیسیون انتخابات آمده است، به شمول ۹ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۵۶۲ رأی‌دهنده از سال قبل، مجموع فهرست رأی ‏دهندگان تاکنون قبل از تصفیه، ۹ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۲۸۳ تن در دیتابیس کمیسیون وارد شده است که پس از وارد ساختن نام‌ها و سایر معلومات ثبت‌شده رأی‌دهندگان در دیتابیس ملی انتخابات و آوردن اصلاحات و تصحیحات لازم در فهرست رأی‌دهندگان سال گذشته، بیشتر از ۴۰۰ هزار مورد که بدون اساس و به صورت واضح غیرواقعی بود، از دیتابیس حذف شده، اشتباهات املایی که قبلا وجود داشت نیز اصلاح شده، اما برخی مشکلات و چالش‏ها هنوز هم باقی است.

کمیسیون انتخابات چالش‌های موجود را دلایل امنیتی دانسته و خاطرنشان کرده که مواد ثبت‌نام از شماری ولسوالی‌ها به مرکز انتقال نیافته است.

هم‌چنین به گفته این کمیسیون، تاکنون فهرست رأی‏ دهندگان سال گذشته با توجه به این‌که احتمالا اگر افراد با تذکره تزویری ثبت‌نام کرده باشند، تصحیح نشده که این روند جریان دارد. اداره احصائیه و معلومات وعده سپرده که کارش را به زودی در قسمت تصفیه تذکره‌ها نهایی می‌کند.

اعلامیه کمیسیون مستقل انتخابات افزود که در حدود ۲۰ هزار تن به صورت انتقالی از یک مرکز رأی‌دهی به مرکز رأی‌دهی دیگر نیز ثبت‌نام نموده‌اند که این تعداد از مجموع ارقام ارایه شده، کاهش می‏یابد.

گفتنی است، قرار است از هفته آینده، رسما مبارزات انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آغاز شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟