حدود 500 شورشی در بلوچستان پاکستان با دولت این کشور اعلام همبستگی کردند

  • انتشار: ۲ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 21127

حدود 500 شورشی در بلوچستان در جنوب غرب پاکستان با تحویل دادن سلاحشان با دولت پاکستان اعلام همبستگی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کویته، این درحالی است که مسیر حمل و نقل جاده ای و انرژی با چین در این منطقه موجب بهبود اقتصاد محلی شده است.

این افراد 487 شورشی از چهار گروه شورشی مختلف در بلوچستان پاکستان بودند. آنها در یک مراسم رسمی در کویته مرکز بلوچستان پاکستان سلاح خود را تحویل دادند و با دولت پاکستان اعلام همبستگی کردند.

منطقه بلوچستان پاکستان صحنه درگریری میان جنبش جدایی طلبی بود که مدام نمایندگان دولت مرکزی و نیروهای امنیتی را هدف قرار می دادند.

بلوچستان پاکستان یکی از فقیرترین مناطق این کشور محسوب می شود که شورشیان در سال 2004خودمختاری و سهم بیشتری از درآمدهای منطقه ای مانند منابع نفت و گاز و مواد معدنی را خواستار شدند.

اما اخیرا گشایش کریدور اقتصادی چین-پاکستان در زمینه حمل و نقل جاده ای ، انرژی و مخابراتی که هزینه آن 46 میلیارد دالر برآور می شود، موجب کاهش خشونت ها شده است. در بلوچستان این طرح با توسعه بندر گوادار همراه است.

ثناء الله زهری والی بلوچستان پاکستان در این مراسم گفت:«شورشیان بلوچ فرزند و برادر من را کشتند،‌اما من آنها را بخشیدم. دولت پاکستان نیز آنها را بخشید و من ‌آنها را به مشارکت در کریدور اقتصادی چین-پاکستان دعوت می کنم. ما برای شما شغل فراهم می کنیم.»

نظرات(۲ دیدگاه)

نظر شما چیست؟