حامد کرزی: حلقه رهبری شورای مصالحه ملی باید توسعه یابد

  • انتشار: ۱۵ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 100609
حامد کرزی

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور می‌گوید که شورای عالی مصالحۀ ملی باید کامل‌تر شود و افرادی که به سخن او دارای نظرهای بهتری هستند نیز در تشکیل این شورا اضافه شوند.

آقای کرزی امروز (شنبه، پانزدهم قوس) در نخستین نشست کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی خواهان بزرگ‌تر شدن حلقۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی شده است.

او گفت که بهتر است رنگین دادفر اسپنتا، کریم خرم و عمر زاخیل‌وال، اعضای پیشین کابینه و سایر چهره‌هایی که صاحب فکر هستند را در چوکات این شورا دعوت شوند.

این در حالی است که شماری از چهره‌های سیاسی از جمله رحمت‌الله نبیل و سیداسحاق گیلانی مدعی هستند که نام آنان پس از شمولیت در تشکیل کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی بر اساس مخالفت رییس‌جمهور غنی از این فهرست حذف شده است.

آقای کرزی خاطرنشان می‌سازد که شورای عالی مصالحۀ ملی در روند صلح از خواست مردم افغانستان به صورت معنادار نماینده‌گی می‌کند. او از عملکرد هیأت مذاکراتی صلح دولت نیز تقدیر می‌کند و می‌افزاید که از این هیأت پشتی‌بانی خواهد کرد.

گفتنی است که نخستین نشست کمیتۀ شورای عالی مصالحۀ ملی امروز در ارگ ریاست جمهوری دایر شده است. بیشتر چهره‌های سیاسی کشور به استثنای گلبدین حکمت‌یار، رییس حزب اسلامی و صلاح‌الدین ربانی، رییس حزب جمعیت اسلامی در این نشست حضور داشتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟