جنگ لفظی مقامات نظامی ایران و آمریکا

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 5788
قاسم سلیمانی

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از یورونیوز، ارتش عراق روز سه شنبه عملیات بازپسگیری استان انبار را آغاز کرد. در این عملیات نیروهای موسوم به «بسیج مردمی» نیز شرکت می کنند، این در حالیست که تا پیش از اشغال رمادی توسط داعش، دولت عراق از استفاده از این نیروها خودداری می کرد.

خالد العبیدی، وزیر کشور عراق روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که ارتش برای بازپسگیری استان انبار مصمم است.

سخنگوی بسیج مردمی نیز که به فتوای آیت الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان، تشکیل شده با تاکید بر اینکه عملیات نظامی تحت فرماندهی ارتش عراق انجام می شود، ابراز امیدواری کرد که استان انبار ظرف چند روز آینده آزاد شود.

نیروهای بسیج مردمی از روز شنبه با هدف جلوگیری از پیشروی داعش به سمت فلوجه و بغداد چند ضد حمله علیه مواضع این گروه در رمادی انجام دادند.

جنگنده های ارتش عراق نیز از سه روز گذشته بارها مواضع داعش را بمباران کرده اند.

ویدیوی منتشر شده توسط وزارت کشور عراق نشان می دهد که چندین ساختمان و خودرو که احتمالا متعلق به داعش است در این بمباران ها منهدم شده اند.

سقوط رمادی و تشدید اختلاف میان ایران، آمریکا و عراق

شهر رمادی اواخر اردیبهشت ماه پس از عقب نشینی ارتش به کنترل داعش درآمد.

ایاد علاوی، معاون رییس جمهوری عراق پیش تر در واکنش به این عقب نشینی گفته بود که نیروهای نظامی رمادی بارها تقاضای سلاح و مهمات کرده بودند ولی به درخواست آنها توجه نشد.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز در واکنش به سقوط رمادی روز دوشنبه گفت که شمار نیروهای عراقی در منطقه بیشتر از داعش بود اما آنها تمایلی برای مبارزه نداشتند.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران از عملکرد آمریکا هنگام سقوط رمادی بشدت انتقاد کرد. وی در سخنرانی که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ایراد کرد، گفت: «آقای اوباما، فاصله پایگاه های شما با رمادی چند کیلومتر است و چطور می شود کشتار در یک کشور صورت بگیرد، شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور استقرار پیدا کنید، اما هیچ غلطی نکنید، این اسمش چیست؟»

آقای سلیمانی همچنین گفت که تنها ایران می تواند با داعش مقابله کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟