جنگ لفظی سیاستمداران افغانستانی و پاکستانی پس از انفجار کابل

  • انتشار: ۱۳ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 25121
«زلمی خلیلزاد» دیپلمات ارشد سابق و مشاور کنونی کاخ سفید درباره حمله کابل به «صدای‌ آمریکا» گفت: به سادگی می‌توان ثابت کرد که در برخی از موارد سازمان‌ های اطلاعات ارتش پاکستان از شبکه حقانی به عنوان گروه نیابتی در جنگ افغانستان، استفاده کرده است.

وی تاکید کرد: اگر دولت افغانستان مدارک کافی برای دخالت سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) در حمله مرگبار کابل ارائه کند باید بحث‌های جدی برای قرار دادن پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریسم روی دست گرفته شود.

خلیلزاد تصریح کرد: فشارهای دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی در 16 سال گذشته بر پاکستان برای قطع رابطه با تروریسم نتیجه مطلوبی را نداشته است.

از سویی اعزاز احمد چودری سفیر پاکستان در آمریکا روز گذشته در مصاحبه با واشنگتن تایمز گفت: ارتش پاکستان به ویژه در مناطق قبایلی در شمال غرب این کشور (مناطق نزدیک مرز افغانستان) حملات گسترده علیه تروریست ها انجام داده و تمام تروریست هایی را که در این منطقه مخفی شده بودند، از بین برده است.

سفیر پاکستان اظهار داشت: شبکه حقانی امروز از نظر ما یک گروه فراری محسوب می شود و به افغانستان متواری شده است. مقصر دانستن پاکستان در پس مسائل و مشکلاتی که افغانستان با آن مواجه است، کمکی به حل این مسائل نمی کند و باعث بهبود امنیت افغانستان نخواهد شد. اینکه برخی می گویند پاکستان مقصر تمام مسائل افغانستان است، حرفی بی اساس و ساده انگارانه است.

اعزاز احمد چودری گفته است: فقط دستگاه اطلاعات افغانستان مدعی شده که شبکه حقانی عامل انفجار اخیر کابل بوده و دولت کابل هنوز اظهار نظر نکرده است. اگر دستگاه اطلاعات و امنیت افغانستان تا این حد زیرک است که می تواند چند دقیقه پس از وقوع حمله عامل آن را شناسایی کند، پس چرا زمانی که این تروریست ها داشتند وارد منطقه دیپلماتیک می شدند، متوجه آن نشدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟