جنگجویان خارجی داعش در جوزجان، در پی غارت معادن این ولایت است

  • انتشار: ۲ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 33646

تعدادی از مقامات در ولایت جوزجان می گویند که تروریست هایی از کشورهای خارجی در این ولایت حضور دارند و این افراد در کنار فعالیت های تروریستی در پی غارت معادن و آثار باستانی این ولایت است.

حلیمه صدف عضو شورای ولایتی جوزجان گفته است، داعشی های خارجی گروه تروریستی داعش علاوه بر فعالیت های تروریستی، در بخش استخراج معادن این ولایت فعالیت می کند.

خانم صدف به صدای امریکا گفته است که در گذشته انجنیران خارجی که شامل قرقیزستانی، تاجیک و چچنی می شوند، با داعش همکاری داشتند و در این اواخر به گفتۀ عضو شورای ولایتی جوزجان، فرانسه یی ها نیز با این گروه همکاری می کنند.

بازمحمد داور، ولسوال درزآب جوزجان، گفت که تروریست های داعش به تازگی دو گورستان را تخریب کرده و تصمیم دارند برای خانواده‌های اوزبکستانی محل سکونت بسازد.

آقای داور می افزاید “دو زن و یک مرد فرانسه یی آمده، حدود ده نفر اند که هفت تن دیگر آنان از الجزایر اند. در مناطق ولسوالی درزآب، در قریه های مغول و فرقانی ولسوالی درزآب چند قبرستان بزرگ بود که کلاً تخریب کرده و سوراخ کرده و هموار کرده اند، اهالی پرسیده چرا هموار می‌کنید، گفتند که برای خانواده‌های که از اوزبکستان آمده، خانه می سازیم”.

محمد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان، نیز موجودیت “دهشت افگنان فرانسه یی” را در ولسوالی درزآب تایید کرد، اما در مورد استخراج معادن در آن ولسوالی گفت که چنین اطلاعاتی وجود ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟