جنرال نیکلسون: در صورت احیای مجدد پناهگاه طالبان در پاکستان، سال دشواری روبروی افغانستان است

  • انتشار: ۲۰ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33120

جنرال جان نیکلسون، فرمانده  نیروهای خارجی در افغانستان می گوید؛ در صورتیکه که پاکستان این اجازه را به طالبان دهد که در آن کشور پناهگاه هایی امن برای خود ایجاد کند، ما (نیروهای خارجی) سال سختی را پیش رو خواهیم داشت.

جنرال نیکلسون در حاشیه نشست بروکسل به صدای آمریکا گفته است، درصوریتکه طالبان پناهگاه های امن شان در آن کشور احیای مجدد کنند، “ما سال دشواری را در پیشرو خواهیم داشت.” وی اما گفته است، بحث ها در مورد اقدامات جدی علیه گروه های تروریستی در پاکستان، به گونۀ سری میان مقامات ارشد امریکایی و پاکستانی بحث خواهد شد.

این جنرال امریکایی می گوید که فکر نمی کند حکومت های امریکا و پاکستان “در این باره به گونۀ علنی صحبت کنند که [در بارۀ عملکرد پاکستان در مبارزه با دهشت افگنی] به مقامات آن کشور چه گفته اند. می خواهم واضح سازم که این موضوع به صورت سری بحث خواهد شد. اما اگر پاکستان بر دشمنان فشار ایجاد کند، به آن کشور پاداش داده خواهد شد و اگر عمل نکنند، نفع نخواهند برد.”

بااین حال آقای نیکلسون تاکید می ورزد که ایالات متحده و ناتو در قدم نخست به تامین صلح در افغانستان نهایت متعهد اند.

جان نیکلسون ابراز امیدواری کرد که شاهد کاهش خشونت ها در سال آینده در أفغانستان باشند، اما تحقق این امر را مربوط به تلاش و اعمال فشار بیشتر پاکستان علیه دشمن عنوان کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟