جنرال مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ به افغانستان می آید

  • انتشار: ۲۴ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 20833

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می گوید؛ جنرال مک مستر مشاور امنیت ملی وی برای بررسی اوضاع و آگاهی از وضعیت همکاری بین نیروهای امنیتی افغان و نیروهای آمریکایی به افغانستان فرستاده خواهد شد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده بعد از دیدار با ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو عصر روز گذشته (چهارشنبه) در کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که او مشاور امنیت ملی خویش را به افغانستان می فرستد تا ببیند چگونه پیشرفتی در آنجا حاصل خواهد شد.

وی گفت:” من جنرال مک مستر [مشاور امنیت] را به افغانستان می فرستیم تا دریابد که چگونه ما می توانیم در کنار افغانها و متحدین مان در ناتو به پیشرفت هایی نایل آیند”.

همچنین در این دیدار ینس ستولتنبرگ گفت” ناتو بزرگترین عملیات نطامی را در افغانستان آغاز نمود. صد ها هزار سرباز اروپایی و کانادایی دوشادوش نیروهای امریکایی جنگیدند و با قوای امریکایی یکجا درین کشور متحمل قربانی های زیادی شدند، تا دست آوردهای حاصله را درین کشور محفوظ بدارد”.

وی گفت:”ما باید دست آوردهایمان را در افغانستان که به مشکل بدست آورده ایم نگه داریم”.

پیش از این مقامات نظامی ایالات متحده امریکا گفته بودند که برای شکستن بن بست فعلی در افغانستان، نیاز به افزایش شمار نیروهای امریکایی در افغانستان و بازنگری پالیسی است.

جنرال نیکلسون فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان و جنرال جوزف ووتل فرماندۀ مرکزی نیروهای امریکایی خواستار اعزام هزاران سرباز دیگر خارجی و فراهم آوری مساعدت بیشتر مالی به نظامیان افغانستان شده اند.

در حال حاضر، حدود ۱۲۵۰۰ سرباز خارجی به شمول ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در چوکات ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان مستقر اند که بیشتر ماموریت آموزش و مشورت به نیروهای دفاعی و امنیتی افغان را به پیش می‌برند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟