جنرال مراد: در صورت نیاز دوباره از مادر بمب ها در افغانستان استفاده خواهد شد

  • انتشار: ۲۷ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20987

جنرال مرادعلی مراد معاون رئیس ستاد ارتش در باره استفاده آمریکا از مادر بمب ها در ولایت ننگرهار گفت که بر اساس آخرین اطلاعات 95 تن در این حمله کشته شدند و در آینده نیز در صورت نیاز از این حملات صورت خواهد گرفت.

جنرال مراد علی مراد امروز (یکشنبه) در نشست مطبوعاتی در کابل از استفاده بمب مادر علیه مواضع داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار دفاع کرد و افزود برای نابودی تروریست ها در این کشور از هر گزینه ای استفاده خواهیم کرد.

نظامیان آمریکایی شامگاه پنجشنبه گذشته یک بمب 10 هزار کیلویی موسوم به «مادر بمب ها» و بزرگترین بمب غیرهسته ای جهان را در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار پرتاب کردند.

استفاده این بمب در سراسر جهان بازتاب گسترده ای داشت و شماری از صاحب نظران، سیاستمداران و کارشناسان نسبت به استفاده امریکائی ها از این بمب در ننگرهار استقبال کردند و شماری دیگر با آن به مخالفت پرداخته اند و آن را برای این کشور زیانبار دانسته اند.

معاون رئیس ستاد ارتش گفت که پیش از پرتاب این بمب، آمادگی ها و تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به مردم و غیر نظامیان اتخاذ شده بود.

مراد گفت که پرتاب مادر بمب ها، مرکز راهبردی داعش در ننگرهار را نابود کرد و بر فعالیت های این گروه در افغانستان تاثیرگذار خواهد بود.

این فرمانده ارتش از کشورهای منطقه و جهان خواست که افغانستان را در جنگ علیه تروریسم تنها نگذارند و نظاره گر نباشند زیرا ما روزی از چنگ آنان نجات خواهیم یافت آما آنها که نظاره گر و حامی تروریسم هستند، با همین مشکل مواجه خواهند شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟