جنرال قاطع از نزدیکان عطا محمد نور در فاریاب کشته شد

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39989

غلام فاروق قاطع یکی از فرماندهان ارشد حزب جمعیت و از نزدیکان عطا محمد نور والی سابق ولایت بلخ در نتیجه انفجار ماین کارگذاری شده در ولایت فاریاب کشته شد.

مسوولان امنیتی می گویند، جنرال قاطع شب گذشته با تعدادی از افرادش به حمایت آن پاسگاه های کمربندی بازار المار شتافت که طالبان بر آنها حمله کرده بودند و حملات طالبان را بر این پاسگاه ها دفع کرد، اما هنگام برگشت، در قریه چویمت ساعت 02:00 شب تانک هاموی حامل وی شکار دو ماین کارگذاری شده گردید و در این انفجار به شمول خود آقای قاطع، سه محافظش نیز جان باختند و سه محافظ دیگر اش نیز زخمی گردیدند .

عطا محمد نور در صفحه فیسبوک خود نوشته است؛ “جنرال غلام فاروق قاطع از جوانی به مبارزه برخواست، در گوشه گوشه این کشور مبارزه و پیکار‌نمود. در برابر دشمن سد استوار و سنگر شکست ناپذیر محسوب می‌شد. نه تنها خودش که خانواده اش نیز از شهرت بلندی در مبارزه و ایستادگی برخوردار بود، در دو سال گذشته دو برادر مبارز و مجاهدش به شهادت رسید و اینک خودش نیز به کاروان شهدا پیوست و جاودانه شد.”

این در حالیست که ظابط خنجر فرمانده پولیس ولسوالی چهاربولک و از افراد نزدیک به آقای نور و از افراد کلیدی او در بخش امنیتی در ولایت بلخ محسوب می‌شد روز شنبه در جنگ علیه طالبان کشته شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟