جنرال عبدالرزاق: “حکمتیار” مامور آزادی تروریست ها است

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 41235

به گزارش خبرگزاری اطلس،جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه کندهار گفت: حکمتیار، مامور آزادی تروریست‌ها و ایجاد نفاق در افغانستان شده است!

در حالی که تنش‌های سیاسی و اختلافات قومی پس از پیوستن گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در افغانستان به روند صلح افزایش یافته است، برخی‌ از مقامات کشورمان درباره فعالیت‌های وی ابراز نگرانی می‌کنند.

جنرال عبدالرازق از منتقدان حکومت و قوماندان قدرتمند پولیس در جنوب به روزنامه سرخط گفت: پاکستان برای ایجاد نفاق و آزادی تروریست‌ها از زندان، گلبدین حکمتیار را به کشور اعزام کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد، بسیاری از اعضای حزب اسلامی پس از آزادی از زندان‌ها بار دیگر فعالیت‌های تروریستی را در افغانستان از سر گرفته است.

قوماندان امنیه کندهار اظهارداشت: آزادی اعضای حزب اسلامی و برخی از تروریست‌ها در نتیجه توافقنامه صلح باعث افزایش ناامنی‌ها در جنوب شده است.

جنرال رازق تصریح کرد که بسیاری از قوماندانان حزب اسلامی پس از آزادی به پاکستان رفته‌اند و از آنجا زمینه تدارکات و پشتیبانی فعالیت‌های تروریستی در افغانستان را فراهم می‌کنند.

بر اساس این راپور حاجی مدیر نماینده حزب اسلامی در جنوب افغانستان اخیرا برای دریافت کمک‌های مالی و تسلیحاتی از آی اس آی پاکستان به افغانستان سفر کرده است.

قوماندان امنیه کندهار اظهارداشت: آزادی زندانیان حزب اسلامی اقدامی نادرست است زیرا آنها به کشتار ملکیان و فعالیت‌های تروریستی محکوم استند.

وی در ادامه از نهادهای قضایی افغانستان خواست تا توافقنامه صلح با حکمتیار را مورد بازنگری قرار دهند زیرا زندانیان آزاد شده این حزب به فعالیت‌های تروریستی ادامه می‌دهند.

بر اساس توافقنامه صلح حکومت و حزب اسلامی یکی از شروط اصلی آزادی جنگجویان این حزب، عدم بازگشت آنها به میدان‌های جنگ بوده است.

حزب اسلامی مدعی است که این افراد به اتهام فعالیت‌های سیاسی در گذشته بازداشت شده بودند، اما نهادهای حقوق بشری و برخی از مقامات کشور آنها را در حملات تروریستی علیه ملکیان افغان متهم می‌کنند.

ماه دلو سال گذشته امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز گفته بود که حکمتیار با دستاویز قرار دادن توافقنامه صلح جنگجویان داعشی را تحت عنوان اعضای حزب اسلامی از زندان‌های کشور آزاد می‌کند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که زندانیان آزاد شده حزب اسلامی عامل حملات خونین در کابل هستند حملاتی که همواره گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را به عهده می‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟