جنرال روس: آمریکا به سمت جنگ هسته ای با روسیه پیش می رود

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 37619

یک جنرال روس معتقد است، آمریکا با ترغیب متحدان اروپایی‌اش برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای به سمت جنگ اتمی با روسیه حرکت می‌کند و فراموش می‌کند که چنین اقدامی می‌تواند به تمدن بشریت پایان دهد.

جنرال اوجنی بوژینسکی، بازنشسته ارتش روسیه که رییس هیات اجرایی مرکز پی‌آی‌آر است، به راشا تودی گفت: هیچکس واقعا عمق تهدید این اقدامات آمریکا را نمی‌داند. نظامیان در حال آماده شدن هستند. ارتش روسیه در حال آماده شدن است و ارتش آمریکا هم همین کار را انجام می‌دهد و این وظیفه بر دوش سیاستمداران است که به مردم اعلام کنند  چنین تدابیری در حال انجام است.

او هشدار داد، آمریکایی‌ها طوری با تسلیحات هسته‌ای در اروپا بازی می‌کنند که گویا فراموش کردند اگر از چنین تسلیحاتی استفاده شود دیگر هیچکس روی کره زمین باقی نمی‌ماند. این اتفاقات به سرعت رخ می‌دهد و اگر طرفی علیه دیگری از یک حمله هسته‌ای استفاده کند تبعات فاجعه‌باری برای همگان خواهد داشت.

این کارشناس مرکز پی‌آی‌آر که درباره امنیت بین‌الملل و عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی تحقیق می‌کند، گفت: اگر روسیه هدف حمله تسلیحات هسته‌ای قرار بگیرد، ضد حمله انجام می‌دهد. فعالیت نیروهای استراتژیک روسیه و آمریکا به معنای آن است که صدها مگاتن مهمات هسته‌ای به سمت اراضی آمریکا و روسیه شلیک می‌شود. چنین رویکردی می‌تواند به تمدن پایان دهد وهیچ تردیدی در این رابطه وجود ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.