جنرال دوستم: اگر مذاکرات صلح نتیجه ندهد برای مبارزه در کنار مردم خواهم ایستاد

  • انتشار: ۱۰ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 55548

«جنرال دوستم» معاون اول ریاست جمهوری می گوید در صورتی که مذاکرات صلح با طالبان نتیجه ندهد برای مبارزه در کنار مردم خواهد ایستاد.

دوستم که امروز شنبه (10 حمل) در مزار شریف صحبت می‌کرد خطاب به هوادارنش گفت: «ما مطمئن هستیم جنگ 40 ساله به پایان می‌رسد؛ ولی به دلیل جریان مذاکرات، جنگ‌ها در سال جاری هم بیشتر می‌شود؛ اگر مذاکره صلح با طالبان نتیجه ندهد ما به ایستادگی خود ادامه می‌دهیم…اگر وضعیت خراب شد این چپن ما کفن ما هم خواهد شد.»
به گفته او، اگردولت افغانستان صلاحیت کامل عملیات نظامی را بدهد، ظرف شش ماه بخش‌های شمال و شمال شرق افغانستان را از وجود طالبان پاکسازی خواهد کرد.
جنرال دوستم با اشاره به تشکیل شورای عالی مشورتی صلح گفت، شخصیت‌های مطرحی در این شورا حضور دارند، از قشر سیاسی، جامعه مدنی و خواهران. به همین خاطر به خانم‌ها می‌گویم که هیچ تشویش نداشته باشند و حقوق آنان حفظ خواهد شد.
به نوشته جمهور؛ او با اشاره به نشست قطر گفت: «ما در شورای مشورتی صلح حضور فعال خواهیم داشت و رییس جمهور شب برای مه گفت که زودتر بیا که مساله صلح است و آقای خلیلزاد به کابل می‌آید که در این مورد صحبت کنیم.»
او همچنین در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز تاکید کرد که در هر تصمیم نظامی و سیاسی‌اش برنده بوده و این بار نیز در انتخابات آینده برنده خواهد شد.
گفتنی است، جنرال دوستم صبح امروز از راه زمینی بندر حیرتان وارد ولایت بلخ در شمال کشور شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟