جنرال جوزف ووتل: ایران، روسیه و چین بزرگترین تهدید برای آمریکا است

  • انتشار: ۹ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 37563

جنرال جوزف ووتل رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا ضمن نگرانی از موشک ضدهوایی روسیه می گوید که بزرگترین تهدید برای ایالات متحده آمریکا کشورهای ایران، روسیه و چین است.

افزایش تعداد موشک های ضدهوایی روسیه در منطقه، حاکمیت نیروهای هوایی آمریکا را از بین می برد و مسکو مانع حاکمیت واشنگتن بر خاورمیانه است.

اسپوتنیک گزارش کرده، جنرال جوزف ووتل رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا در اظهاراتی در کمیته مجلس نمایندگان ارتش آمریکا گفته که روسیه مانع از کنترل هوایی آمریکا در خاورمیانه می شود. گزارش 45 صفحه ای وتل به این موضوع پرداخته است.

در گزارش رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا آمده که، بزرگترین تهدیدات جهانی برای ایالات متحده کشورهای ایران، روسیه و چین هستند. دراین گزارش تاکید شده که کشور روسیه به طور کلی می تواند موضع رهبری واشنگتن را در جهان، تضعیف کند.

در گزارش ووتل خاطرنشان شده، افزایش تعداد موشک های ضد هوایی هوایی روسیه در منطقه، توانایی آمریکا بر تسلط فضای هوایی در منطقه را به چالش کشیده است.

وی در حالی نقش روسیه را در سوریه نقش تخریبی بیان کرده که مسکو به دعوت مقامات رسمی سوریه در این کشور حضور دارد اما نیروهای آمریکایی بدون اجازه دولت سوریه و به طور غیر قانونی در این کشور هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟