جنرال جوزف ووتل: آمریکا هیچ اقدام یکجانبه ای در پاکستان در نظر نگرفته است

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 35514

جنرال جوزف ووتل فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا در تماس تلفونی با جنرال قمر جاوید باجوا گفته است، آمریکا هیچ اقدام یکجانبه ای در داخل پاکستان در نظر نگرفته است و جنجال های اخیر بین دو کشور موقتی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستادکل ارتش پاکستان طی هفته گذشته دو تماس تلفنی از جنرال جوزف ووتل، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا و یکی از سناتورهای ناشناس آمریکایی داشته که درباره همکاری امنیتی میان واشنگتن و اسلام آباد صحبت کردند.

در این بیانیه آمده است: جنرال ووتل به جنرال باجوا اطمینان داد که واشنگتن هیچ اقدام یک جانبه‌ای در داخل پاکستان در نظر ندارد.

جنرال ووتل با اشاره به احتمال حملات هواپیماهای بدون سرنشین بین مرزی، آمریکا و دیگر عملیات نظامی این کشور که شبه‌نظامیان طالبان و شبه‌نظامیان دیگر گروه‌ها را در خارج از این منطقه مرزی هدف قرار می‌دهد به فرمانده ارتش پاکستان اطمینان داد که هیچ گونه اقدام یک جانبه در داخل پاکستان در نظر گرفته نشده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنرال ووتل همچنین تاکید کرده که تشنج کنونی به وجود آمده در روابط آمریکا – پاکستان به دنبال توئیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که از اسلام آباد به خاطر عدم تلاش کافی در مبارزه با تروریسم انتقاد کرده و این کشور را به “شیادی و دروغگویی” متهم کرد و کمک مالی به این کشور را به حالت تعلیق درآورد، امری موقتی است.

در پاسخ جنرال باجوا به جنرال ووتل گفت که به خاطر این بیانیه‌های آمریکا کل ملت پاکستان احساس می‌کنند که مورد خیانت قرار گرفته‌اند اما تاکید کرد که پاکستان به حمایت از تلاش‌های صلح در منطقه علی‌رغم وضعیت به وجود آمده ادامه خواهد داد.

جنرال باجوا افزود: پاکستان به دنبال لغو محدودیت‌های بودجه از جانب آمریکا نیست اما انتظار دارد که به مشارکت‌ها، فداکاری‌ها و همکاری‌های چندین دهه‌اش در مبارزه با تروریسم احترام گذاشته شود.

جنرال ووتل در جریان این تماس تلفنی گفت: آمریکا برای نقش پاکستان در راستای جنگ با ترور ارزش بسیاری قائل است و انتظار می‌رود که تشنج کنونی میان این دو کشور موقتی باشد. آمریکا هیچگونه اقدام یک جانبه‌ای را در داخل پاکستان در نظر ندارد و تنها به دنبال همکاری برای مقابله با اتباع افغانی است که از خاک پاکستان علیه افغانستان استفاده می‌کنند.

براساس این بیانیه جنرال باجوا تاکید کرد که پاکستان به صورت یکجانبه کنترل مرزی‌اش را تقویت کرده اما اگر افغانستان واقعا احساس می‌کند که تحت تاثیر پاکستان قرار گرفته باید همانند ما مدیریت مرزی دوجانبه را در اولویت اصلی خود قرار دهد. صلح در افغانستان تنها راه برای رسیدن به صلح و ثبات پایدار در این منطقه است.

در همین حال فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به محتوای این مکالمه اشاره‌ای نکرد اما گفت ارتش آمریکا با ارتش پاکستان ارتباط خود را ادامه خواهد داد که شامل تماس تلفنی مجدد میان جنرال ووتل و جنرال باجوا می‌باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟